سفارتمان را به قدس منتقل نمی کنیم

    کد خبر :289091

معاون وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید بر حمایت کشورش از راه حل تشکیل دو کشور بر اساس قطعنامه های بین المللی، مخالفت برلین با انتقال سفارت آلمان به شهر اشغالی قدس را اعلام کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از وفا، «آندرس میکالس» معاون وزیر خارجه آلمان امروز پنجشنبه در دیدار با «ریاض مالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر وزارت خارجه فلسطین در شهر رام الله از روابط مستحکم آلمان و فلسطین تمجید کرد و بر تداوم حمایت مالی برلین از موسسات فلسطینی تاکید کرد.

مالکی در این دیدار تاکید کرد که درخواست وی از دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی برای انجام تحقیقات درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین؛ به ویژه در زمینه شهرک سازی های رژیم اشغالگر قدس در اراضی اشغالی فلسطین؛ از جمله قدس شرقی، اقدامی مهم در راستای تحقق عدالت در حق ملت فلسطین است.

وی افزود: این اقدام در راستای تلاش های حقوقی و دیپلماتیک طرف فلسطینی صورت می گیرد و هدف از آن تضمین محاکمه مسئولان اصلی این جنایت ها و تحقق عدالت در حق ملت فلسطین است.

مالکی همچنین در این دیدار به تشریح تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان بی پناه فلسطینی؛ از جمله تجاوزات وحشیانه به تظاهرات های مسالمت آمیز حق بازگشت در نوارغزه اشاره کرد که منجر به شهادت ۶۳ فلسطینی تنها در یک روز شد.

وی ضمن تمجید از مواضع موسسات بین المللی؛ به ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در حمایت از تلاش های طرف فلسطینی برای درخواست حمایت شورای امنیت از ملت فلسطین در برابر جنایت های بی وقفه رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین مخالف تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و صدور دستور انتقال سفارت آمریکا به قدس هستند و کاخ سفید با این اقدام قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل را نقض کرد.

وزیر خارجه تشکیلات رام الله در عین حال بر پایبندی مقامات فلسطینی به تحقق صلح تاکید کرد و خواستار حمایت از طرح صلح محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شد که در ماه فوریه گذشته در شورای امنیت آنرا ارائه داد.

ریاض مالکی همچنین از روابط دوجانبه آلمان و فلسطین و موضع برلین در مخالفت با شهرک سازی و در حمایت از راهکار تشکیل دو کشور مرزهای سال ۱۹۶۷ تمجید کرد و از آلمان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسند.

وی در پایان از آلمان به خاطر حمایت از مساله فلسطین و رای مثبت آن به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره قدس که خواستار عدم تغییر هویت شهر اشغالی قدس و ترکیب جمعیتی آن شده بود، تشکر و از حمایت های مالی آلمان و کمک های آن به آنروا در راستای حمایت از پروژه شیرین سازی آب در باریکه غزه قدردانی کرد و خواستار افزایش این سرمایه گذاری ها و حمایت از پایداری ملت فلسطین شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید