رونق ۳۰ میلیارد دلاری LNG آمریکا در پی صلح تجاری با چین

    کد خبر :288915

تقاضای چین برای گاز طبیعی مایع آمریکا در پی توافق این دو کشور برای عقب نشینی از جنگ تجاری، احتمالا افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت “هایت سکیوریتیز” اعلام کرد اگر چین تعهد قابل توجهی برای خرید LNG آمریکا دهد، ممکن است ۳۰ میلیارد دلار درآمد بیشتر از صادرات LNG برای آمریکا به ارمغان بیاورد.

کاخ سفید ۱۹ مه اعلام کرد که چین خرید کالاهای آمریکایی را به میزان چشمگیری افزایش خواهد داد و فرستاده ویژه پکن نیز اعلام کرد دو اقتصاد بزرگ جهان با آتش بس تجاری موافقت کرده‌اند.

به گفته کتی بیز، تحلیلگر شرکت “هایت سکیوریتیز”، چین فرصتهای اقتصادی عظیمی برای LNG آمریکا دارد. این سوخت احتمالا شاهد رشد تقاضا در سالهای آینده خواهد بود و در این دوران نفوذ آمریکا در بازارهای صادراتی جهانی گسترش پیدا می‌کند.

چین به منزله یک فرصت عظیم برای گاز شیل آمریکا است و پکن در دهه آینده که الگوی مصرف انرژی را از زغال سنگ به سوختهای پاکتر تغییر می دهد، به بزرگترین واردکننده LNG جهان تبدیل می‌شود.

چین سومین خریدار بزرگ LNG از پایانه سابین پاس شرکت “چنیر انرژی” در لوییزیانا به شمار می رود و قرار است محموله های بیشتری را از آمریکا خریداری کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چنیر در فوریه یک قرارداد بلندمدت با شرکت ملی نفت چین به مدت ۲۵ سال برای یک پایانه در دست ساخت در تگزاس امضا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید