تشکیل کمیته خیرین در قلب پایتخت/ توزیع افطاری ساده در ایستگاه‌های مترو

    کد خبر :288896

شهردار منطقه 6 تهران از تشکیل کمیته خیرین در این منطقه خبر داد و افزود: شهرداری منطقه 6 با استفاده از ظرفیت‌های مردم و خیرین توانسته است به 6000 خانوار نیازمند در سطح این مناطق و مناطق 15، 17 و 20 تهران کمک‌های حمایتی ارائه کند.

به گزارش ایسنا، عظیم بابایی در حاشیه ضیافت افطار برای ایتام منطقه 6 تهران و در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از خیریه‌های فعال در سطح پایتخت، در منطقه 6 تهران استقرار دارند که بر همین اساس، کمیته خیرین در سطح منطقه فعال شده و مشغول خدمت‌رسانی به نیازمندان است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات خیرین خارج از برنامه‌ها و اعتبارات شهرداری است، تصریح کرد: از دو سال قبل، کلیه امور مربوط به رسیدگی به نیازمندان به کمیته خیرین واگذار شده و شهرداری تنها نقش تسهیل‌گر و کمک‌کننده را به این نهادهای خیریه دارد، برای نمونه در پایان سال گذشته و در شب عید امسال، حدود 4000 بسته موادغذایی و البسه با کمک همین خیرین بین نیازمندان توزیع شد یا پیش از ماه مبارک رمضان هم، 2500 بسته حمایتی بین نیازمندان توزیع شد.

شهردار منطقه 6 تهران با اشاره به اینکه علاوه بر کمک‌های حمایتی، خدمات روانشناسی، مشاوره، پزشکی، درمانی و آموزشی نیز به نیازمندان ارائه می‌شود، گفت: در سطح منطقه 6 تهران حدود 500 خانوار نیازمند وجود دارند؛ البته منطقه 6 به عنوان منطقه معین، نیازمندان مناطق 15، 17 و 20 تهران را نیز تحت پوشش دارد که با این حساب، حدود 6000 خانوار نیازمند در سطح پایتخت، از خدمات شهرداری منطقه 6 و خیرین این منطقه بهره‌مند می‌شوند.

وی به برنامه‌ریزی برای توانمندسازی خانوارهای نیازمند اشاره کرد و گفت: کلاس‌های مهارت‌آموزی با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح منطقه تشکیل می‌شود تا زمینه برای اشتغال و توانمندسازی این خانوارها فراهم شود.

شهردار منطقه 6 تهران مهمترین وظیفه این شهرداری را ساماندهی خدمات خیریه‌ها و کمک‌های مردمی برای ارائه به نیازمندان دانست و گفت: علاوه بر کمک به نیازمندان، برنامه‌ریزی صورت گرفته تا برنامه‌های اربعین در مرز شلمچه هم که همه‌ساله توسط شهرداری منطقه 6 انجام می‌شد به خیرین واگذار شود و این خیرین، کارهای لازم را صورت دهند.

ملاقات مردمی در نماز ظهرهای ماه رمضان

بابایی در ادامه به موضوع برنامه‌های شهرداری منطقه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هر روز ظهر، مسئولان شهرداری منطقه و نواحی تحت پوشش در یک مسجد حضور پیدا می‌کنند و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند؛ این برنامه تا پایان ماه مبارک رمضان در مساجد سطح منطقه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از توزیع افطاری ساده در ایستگاه‌های مترو سطح منطقه خبر داد و گفت: جشن رمضان در دو پارک لاله و هنرمندان از هشتم ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. همچنین بازارچه صنایع دستی و محصولات خانگی هم برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در پارک هنرمندان برپا شده و به فروش این محصولات می‌پردازد.

به گفته شهردار منطقه 6 تهران در شب نیمه ماه مبارک رمضان هم با کمک شهرداری منطقه، مراسم جشن ولادت کریم اهل‌بیت(ع) در تمامی مساجد منطقه برپا خواهد شد.

اکرام ایتام در قلب پایتخت

فرزاد هنرور، شهردار ناحیه 2 منطقه 6 تهران هم در خصوص برگزاری جشن اکرام ایتام گفت: برای سومین سال متوالی است که این جشن برگزار می‌شود و یک بخشی از ایتامی که در سطح این منطقه تحت پوشش موسسات حمایتی قرار دارند، به همت شهرداری و خیرین مورد اکرام قرار می‌گیرند، 30 نفر از ایتامی که تحت پوشش این موسسات حمایتی هستند، در سطح منطقه ساکن هستند و سایر ایتام هم از مناطق دیگر در این موسسات حضور دارند.

هنرور به ارائه سبدهای حمایتی البسه، اسباب بازی و بسته غذایی برای حمایت از این ایتام در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کمیته خیرینی که در سطح منطقه وجود دارند، با هماهنگی موسسات خیریه‌ای که این کودکان را تحت پوشش دارند، به خوبی خدماتی را به این ایتام ارائه می‌کنند و شهرداری ناحیه و منطقه نیز در حدود توان و اختیارات خود به اینها کمک می‌کنند.

وی اختصاص فضای مناسب، بهسازی ساختمان و برخی کمک‌های دیگر را از جمله خدمات شهرداری به این موسسات خیریه دانست و افزود: تلاش شده تا آنچه که شهرداری می‌تواند برای اینها در اختیار قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید