جامپای یا جومپال؛ کراس اوور جوان پسند FAW در راه بازار

  • خودرو
  • جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۱۳
    کد خبر :288735

کمپانی چینی فاو در نمایشگاه خودروی پکن 2018 از یک خودروی کراس اوور کامپکت جدید رونمایی کرد. این خودرو که در ابتدا با نام T068 شناخته می شد حالا قرار است از نیمه دوم سال وارد بازار چین شود و نام آن نیز به فاو جانپای Junpai تغییر کرده است.
جانپای خودرویی است که بیشتر مشتریان جوان را جذب خود خواهد کرد. این خودرو در تاسیسات تولیدی فاو در تیانجین چین به تولید خواهد رسید. البته فاو اعلام کرده است که نام این خودرو در انگلیسی جومپال خواهد بود. این خودرو قرار است تا سهم فاو را از بازار خودروهای لوکس افزایش دهد و در کنار خودروی اس یو وی D80 به فروش خواهد رسید.


در خصوص موفقیت این خودرو در بازار نیز امید زیادی وجود دارد چون طراحی ظاهری جومپال در مقایسه با بسیاری دیگر از محصولات فاو و محصولات رقیب بهتر است. مخصوصا چراغ های جلو طراحی بسیار مدرنی دارند و توسط یک نوار به یکدیگر متصل شده اند که نشان فاو در جلوپنجره نیز روی این نوار قرار دارد.


همچنین این خودرو به یک موتور 1.2 لیتری چهارسیلندر توربو مجهز شده است که می تواند 140 اسب بخار قدرت و 204 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. برای انتقال نیرو در این خودرو نیز از یک گیربکس دوبل کلاچ 7 دنده استفاده شده است.


در خصوص ابعاد خارجی فاو جومپال باید به طول 4500 میلیمتر، عرض 1835 میلیمتر و ارتفاع 1700 میلیمتری اشاره کرد ضمن اینکه فاصله محوری این خودرو نیز 2700 میلیمتر است. فعلا این خودرو توانایی حمل 5 سرنشین را دارد اما فاو گفته است که در حال کار روی مدلی 7 نفره با طول بیشتر است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید