پمپئو در جایگاهی نیست که بخواهد برای کشور ما تعیین تکلیف کند

  • سیاسی
  • جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ۹:۴۱
    کد خبر :288639

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: قطعا جمهوری اسلامی ایران مراوداتش را با همه دنیا ادامه خواهد داد و وقعی به اظهارنظرات بی اساس و غیرمسئولانه نمی نهند.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با دانشجو در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر توقف فعالیت های ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم، اظهار داشت: وزیر خارجه صهیونیستی ترامپ اظهاراتی مطرح کرده که این اظهارات برخلاف موازین و توافقات بین المللی است.

وی سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را دخالت بی جا و تجاوزگرایانه علیه یک ملت مستقل برشمرد و افزود: پمپئو در جایگاهی نیست که بخواهد برای کشور ما تعیین تکلیف کند و یا در امور داخلی کشور دخالت داشته باشد.

نقوی حسینی تصریح کرد: غنی سازی حق مسلم کشورهای عضو رسمی NPT است. ما نیز عضو NPT هستیم و مطابق آن حقوق خود را دنبال می کنیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در صورت عدم ادامه برجام هم، NPT این اجازه را به ما می دهد که فعالیت غنی سازی داشته باشیم، تاکید کرد: بنابراین این اظهارات بی اساس و بی بنیه است و نشان دهنده خوی تجاوزگری و مداخله گری آمریکا است.

نقوی حسینی یاداور شد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که خواهان مراوده سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی و امریکا است که ما رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی شناسیم و آمریکا که خود با ما قطع ارتباط سیاسی کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا جمهوری اسلامی ایران مراوداتش را با همه دنیا ادامه خواهد داد و وقعی به این اظهارنظرات بی اساس و غیرمسئولانه نمی نهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید