واکنش معاون سیاسی سپاه به اظهارات وزیر خارجه آمریکا

  • سیاسی
  • جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ۹:۲۴
    کد خبر :288617

معاون سیاسی سپاه معتقد است وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات اخیر خود علیه ایران دچار نوعی توهم شده است.

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با تسنیم درباره اظهارات ضد ایرانی اخیر وزیر خارجه آمریکا گفت: صحبت‌های وزیر امور خارجه امریکا حکایت از این دارد که ایشان گویا 40 سال گذشته را در خواب به سر می‌برده است و با اتفاقاتی که در این سال‌ها در جهان و منطقه رخ داده است آشنایی نداشته و از تحولات میدانی بی خبر هستند.

وی افزود: صحبت‌های پمپئو با این تصور صورت گرفته که آمریکا هنوز همان آمریکای قبل از پیروزی انقلاب است و ایران هم همان ایران تحت سلطه آمریکا است و دچار نوعی توهم شده و یک سلسله بایدهایی را از جایگاه آمریکای آن دوران دیکته می‌کند و فکر می‌کند ملت ایران باید این کارها را انجام دهد.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: در 40 سال گذشته واقعیت‌هایی رقم خورده که بهتر است آقای پمپئو با آنها آشنا بشود. آنچه وی بر زبان آورده جمع بندی چیزهایی است که رئیس جمهور و وزرای پیشین آمریکا، برخی از سناتورها و نمایندگان آمریکا در طی این سال‌ها بر زبان آورده‌اند که پمپئو این حرف‌ها را فهرست وار پشت سر هم ردیف کرده و تصور می‌کند که می‌تواند به یک چنین خواسته‌هایی دسترسی پیدا کند.

سردار جوانی با اشاره به واقعیت‌های موجود در شرایط منطقه‌ای و جهانی تصریح کرد‌: دوران پایان حضور آمریکا در منطقه راهبردی غرب آسیا فرا رسیده است و این ملت‌های منطقه هستند که آینده منطقه غرب آسیا را رقم خواهند زد. دوران نفوذ استعمارگران غربی و اروپایی در منطقه پایان پیدا کرده و این موضوعی است که چند سال قبل آقای ریچارد هاوس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا بیان کرد و خوب است که آقای پمپئو به صحبت برخی از شخصیت‌های واقع بین آمریکایی مراجعه کند تا ببیند آنها در رابطه با احوال آمریکای امروز چه می‌گویند. ریچارد هاوس صریحا بیان کرد که دوران امپراطوری آمریکا بر منطقه غرب آسیا پایان پیدا کرده و لذا کشوری که دوران ابر قدرتی‌اش به پایان رسیده بهتر است که واقع بین باشد و اعتبار خودش را از دست ندهد.

وی با بیان اینکه صحبت‌های پمپئو موجب بی اعتباری بیشتر آمریکا می‌شود، اظهار داشت: نه آمریکا امروز در موقعیتی است که وزیر خارجه‌اش بتواند چنین نطقی را بکند و نه جمهوری اسلامی در شرایطی قرار دارد که تحت تاثیر چنین ادبیاتی قرار بگیرد. امروز ملت ایران یک ملت توانمند در منطقه است و جبهه مقاومتی در منطقه وجود دارد که همانطور که طومار داعشی را که آمریکایی‌ها بوجود آورده‌ بودند را برچید، قطعا طومار مداخله گران خارجی در منطقه را هم جمع خواهد کرد.

معاون سیاسی سپاه در پایان تاکید کرد: حضور ایران در عراق و سوریه به دعوت دولت‌های قانونی این کشورها وبرای همراهی با ملت‌های این منطقه بر اساس منافع مشترک کشورها بوده است و اگر کسی باید از این منطقه خارج بشود، آمریکای مداخله‌گر است که طی این سال‌ها جز خسارت چیزی را برای منطقه رقم نزده وامروز هم ملت و دولت سوریه حضور آمریکا در این کشور را غیر قانونی و غیر مشروع می‌دانند و این آمریکا است که باید از سوریه برود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید