برای ازدواج هرگز سراغ این افراد نروید!

    کد خبر :288596

یک روانشناس بالینی گفت: افراد عشق نما، فقط تظاهر می‌کنند که لبریز از عشق و عاطفه اند و به دروغ احساس خوشایندی از خود نشان می‌دهند.
محمد سزاوار روانشناس بالینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اینکه چگونه می‌توان در رابطه با هدف ازدواج ضربه عاطفی نخورد، اظهار کرد: افراد باید بدانند در ارتباط عاطفی طرفین چه موضعی دارند؛ در اغلب مواقع احساسات شخصی خانم‌ها اجازه درست فکر کردن را به آنها نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شخصی که عشق نما است در اصل عواطف فرد عاشق را به بازی می‌گیرد، گفت: فرد عشق نما به صورت عمدی احساسات غلط و غیرواقعی را به شخص مورد نظرش انتقال می‌دهد؛ اینگونه رفتارها ( تظاهر به دوست داشتن) در زمان ورود به رابطه عاطفی باعث می‌شود، افراد در جستجوی رابطه جدی و هدفمند نباشند و تنها وانمود کنند که لبریز از عشق و عاطفه‌اند و به دروغ احساس خوشایندی از خود نشان می‌دهند.

این روانشناس بالینی ادامه داد: آنها به دروغ با بیان واژه هایی محبت آمیز و کلیشه ای، قصد دارند احساسات طرف مقابل را به بازی بگیرند؛ در این رابطه شاید افراد کشش درونی به ازدواج داشته باشند، اما در اصل آنها تنها یکدیگر را به بازی گرفته‌اند، فرد باید برای خودش ارزش قائل شود و موقعیت های بعدی زندگی را به دلیل بودن یک رابطه بی سرانجام هدر ندهد.
“نَه” واژه جادویی در یک رابطه موفق

سزاوار خاطر نشان کرد: افراد باید بدانند می‌توان در مواقعی از کلمه “نَه” استفاده کرد، حتی وقتی فرد می‌داند طرف مقابل سالم و قصدش از برقراری رابطه ازدواج است باز هم نباید در احساسات عاطفی خود غرق شود، چرا که وابستگی شدید در این رابطه مانع از محک زدن منطقی او و شرایطش برای ازدواج می شود.
چگونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟

وی با تاکید بر اینکه هر شخصی برای جلوگیری از افسردگی باید به خودش کمک کند، مطرح کرد: این رابطه‌ها ممکن است به پایان برسد پس افراد باید به سطحی از منطق برسند که در پایان رابطه، کارشان به مراکز درمانی اعصاب نکشد و در نهایت افسردگی گریبانگیرشان نشود، بنابراین فرد باید مراقب رفتارهای احساساتی خود باشد.

این روانشناس بالینی با بیان اینکه افراد باید هدف از ماندن در رابطه را بدانند و مشخص کنند چه تصمیمی برای ادامه رابطه دارند، گفت: اگر شخصی واضح و شفاف می‌گوید که قصد ازدواج ندارد نباید با او وارد رابطه شد؛ به خصوص افرادی که به سرعت وابسته می‌شوند باید هوشیارانه عمل کنند و از آن رابطه خارج شوند.

سزاوار گفت: اگر طرف مقابل در رابطه بهانه گیر است باید با احتیاط رابطه را ادامه داد؛ برخی از این افراد جملاتی مانند «تو خیلی خوب هستی اما من فردی نیستم که بتوانم یک زندگی را بچرخانم»، «برای تو گزینه های خیلی بهتر از من هست و زمانی که خواستگار خوب برایت آمد می‌توانی روی آن فکر کنی»، «من خیلی بهت علاقمندم اما در زندگی مشکلاتی دارم که فعلا نمی‌توانم با تو ازدواج کنم»، «من در خانواده‌ای زندگی می کنم که خیلی کم به فکر ازدواج هستیم و منم نمی توانم این کار را انجام دهم» به کار می‌برند، باید دانست فرد تنها به دنبال معطل کردن است.

وی ادامه داد: این افراد شهامت ندارند که بگویند هیچ وقت به فکر ازدواج نیستند و صرفا برای وقت گذرانی وارد رابطه شده‌اند در این شرایط باید دانست رابطه عاطفی به زودی تمام می‌شود زیرا نمی‌توان تصمیم افراد مذکور را برای ازدواج تغییر داد پس باید در برابر آنها قاطعانه ایستاد و به رابطه پایان داد.

این روانشناس بالینی اظهار کرد: وقتی کسی به شما علاقمند است، برای ازدواج پیش قدم می‌شود؛ در رابطه‌های آشنایی برای ازدواج به صحبت طرف مقابل توجه کنید، این کار می‌تواند شما را در شناخت شخص مورد نظر یاری دهد، باید دقت کرد فرد مخاطب تا چه سطح احترام در گفتار را رعایت می‌کند همینطور به نوع زبان و ادبیات که در برقراری رابطه انتخاب می‌کند باید دقت کرد، با توجه به این مسائل تا حد زیادی می‌توان کسانی که نشان از دوست داشتن دارند را تشخیص داد.
از برقراری رابطه پنهانی بپرهیزید

سزاوار با تاکید بر اینکه افرادی که تظاهر به عشق دارند، از نشان دادن طرف مقابل به دوستان و خانواده خود امتناع می کنند، عنوان کرد: فردی که به طور واقعی به کسی علاقمند است سعی می کند او را به خانواده و دوستان خود معرفی کند؛ اما افراد عشق نما از معرفی شخص به خانواده و دوستان امتناع کنند و با زبان بازی این گره را از سر خود باز می‌کنند.

وی یاد آور شد: با بیان اینکه افراد عشق نما به فرد مقابل اهمیتی نمی‌دهند و اغلب از بیرون رفتن و زنگ زدن امتناع می‌کنند و در جواب این بی‌اهمیتی بهانه‌های بچه‌گانه می‌آورند؛ این افراد در پایان ضربه عاطفی بدی به شما خواهند زد، اگر به دنبال رابطه با هدف ازدواج هستید باید زیر نظر مشاور باشید و خانواده‌ها را در جریان این امر قرار دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید