بیداری اسلامی با حرکت انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) آغاز شد

    کد خبر :28839

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا گفت: بیداری اسلامی که با حرکت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد پیش می‌رود تا سنگرهای بیشتری را در سطح جهان برپا کند.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که «امام خمینی(ره) باور عمیقی به اسلام، قرآن و صحت وعده‌های الهی داشت»، اظهار داشت: ایشان زندگی شخصی و هدایت انقلاب را بر اساس آموزه‌های قرآن انجام می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: رهبران دیگر کشورها بر اساس تفکرات خود انقلاب‌ها را هدایت می‌کردند در حالی که امام خمینی(ره) براساس رهنمودهای قرآن که تفکر امام را شکل داده بود انقلاب را هدایت می‌کردند.

وی با اشاره به این‌که «امام(ره) از هیچ چیز نمی‌ترسید»، بیان کرد: امام در راه انقلاب از هیچ چیز نمی‌هراسید، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب هیچ چیزرا برای خودش نمی‌خواست.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این‌که «یکی از ویژگی‌های مهم امام(ره) استفاده از آموزه‌های قرآن بود»، اظهار داشت: در قرآن تاکید شده که پیامبران وقتی مردم را به پرستش خدا دعوت می‌کردند، به این‌که ما چیزی از شما برای خودمان نمی‌خواهیم بلکه فقط می‌خواهیم به راه حق هدایت شوید، تاکید می‌کردند و این‌که انسان چیزی را برای خود نخواهد و فقط خیر دیگران را طلب کند عامل بسیاری موثری در ترویج افکاردارد .

وی خاطرنشان کرد: زندگی ساده امام درجماران، در سطح زندگی متوسط مردم و به دور از تجملات بود، راستگویی ، صداقت با مردم، اعتماد به خدا و اعتماد به مردم همه در این مسیر موثر بوده وهست.

وی با اشاره به این‌که «امام(ره) با هدایت قرآنی به خوبی می‌توانست آینده را نشان دهد»، گفت: امام  حمله عراق به کویت را پیش‌بینی کرد و همچنین شکسته شدن استخوان‌های کمونیست و در پیام خود به گورباچوف نشان داد که شکست لیبرالیسم را نیز پیش‌بینی می‌کرد، شکستی که امروزه برای همگان نمایان شد و از پیش‌بینی‌های بزرگ امام این بوده که این قرن، قرن اسلام است و اسلام سنگر به سنگر مواضع دشمنان را فتح خواهد کرد.

قدیری‌ابیانه گفت: استقرار نظام جمهوری که حفظ آن از واجبات است از دستاوردهای مهم انقلاب است و بیداری اسلامی  که با حرکت انقلاب اسلامی به رهبری امام آغاز شد تا ایجاد سنگرهای بیشتر در جهان ادامه دارد.

وی گفت: جامعه ما مورد هجوم همه‌جانبه فرهنگی و همچنین جنگ اقتصادی است، استکبار تلاش می‌کند ایران اسلامی را در همه‌ جبهه‌ها به شکست وادارد ، ما در این ایام شاهد ریزش‌هایی بوده‌ایم اما رویش‌هایی نیز داشته‌ایم؛ کما این‌که رویش‌ها بیش از ریزش‌ها بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید