آلمان : اروپا و واشنگتن از مصالحه در خصوص برجام بسیار دور هستند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲
    کد خبر :288201

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان پس از دیدار با دو مقام ارشد آمریکایی گفت که اروپا و واشنگتن از «مصالحه» در خصوص برجام «بسیار دور» هستند.
ماس بعد از دیدار با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: فکر می کنم که ما از مصالحه بسیار دور هستیم. ما دو مسیر کاملا متفاوت را دنبال می کنیم.
به گزارش ایرنا وی گفت که این دو مقام آمریکایی مواضع خود را تکرار کردند و اطلاعات جدیدی از سخنان آنها به دست نیامد.
وزیر امور خارجه آلمان گفت که پیشنهاد داده است جلسه ای چهارجانبه میان آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا در مورد راه پیش رو برگزار شود.
او ابراز امیدواری کرد که در صورت برگزاری یک جلسه چهارجانبه جزئیات بیشتری از برنامه های واشنگتن به دست آید.
ماس همچنین تاکید کرد که نگران آینده روابط دو سوی اقیانوس اطلس است اما انتظار می رود که اختلافات بر سر ایران و سایر مسائل دیگر را پشت سر بگذارند.
وی گفت که در مورد سوریه و وضعیت کلی خاورمیانه و اختلافات تجاری با آمریکا با بولتون و پمپئو گفت وگو کرده است. کشورهای اروپایی همچنین نسبت به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به تل آویو اعتراض کرده اند.
ماس بعد از دیدار با بولتون به خبرنگاران در واشنگتن گفته بود که اروپا در حمایت از برجام «بسیار بسیار متحد» است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت – 8 می خروج واشنگتن از توافق هسته ای ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.
این تصمیم ترامپ با مخالفت شدید اروپایی ها و سایر طرف های برجام روبرو شد. اروپایی ها گفته اند که از شرکت های خود که با ایران همکاری تجاری دارند، در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کنند.
اولین نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور آمریکا روز جمعه در وین پایتخت اتریش برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید