فعالیت ۴۰۰ شرکت دانش بنیان/ پرتاب ماهواره ها به عهده دانشگاه نیست

    کد خبر :287720

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه ساخت ماهواره «شریف ست» در دانشگاه به خوبی انجام گرفته است، گفت:پرتاب شدن یا نشدن این ماهواره ها بر عهده دانشگاه نیست.

محمدرضا موحدی امروز در نشست خبری با بیان اینکه ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه در حال فعالیت هستند، گفت: با توجه به فضای کسب و کاری که در اطراف دانشگاه شکل گرفته بیش از نیمی از شرکت ها در ساختمان های مجاور دانشگاه شریف به فعالیت می پردازند که توسط اساتید دانشجویان راه اندازی شده است.

موحدی با بیان اینکه اثرگذاری دانشگاه شریف در حوزه اشتغال در حال رشد است، گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه نقش مهمی در کسب و کار، کار دانش بنیان دارند و علیرغم محدودیت ها همیشه سعی کرده اند به بهترین نحو فعالیت کنند.

وی در خصوص ماهواره «شریف ست» گفت: ساخت ماهواره از این دانشگاه دید دانشی و توسعه فناوری است و بر اساس درخواست مسئولان کشور انجام می گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد: سازمان فضایی ایران یا هر نهاد دیگری می تواند به دانشگاه برای ساخت ماهواره درخواست دهد. ماهواره «دوستی» هم که ساخته شد سفارشی بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه کار خود را در ساخت ماهواره ها به خوبی انجام داده است گفت: پرتاب شدن یا نشدن ماهواره ها سیاستگذاری کشور است که دانشگاه در آن دخالتی ندارد و تصمیم نهایی به عهده مسئولان است.

موحدی تاکید کرد: وظیفه ما ساخت نهایی محصول است که نمی توانیم تصمیمی برای پرتاب آن بگیریم اما این آمادگی را داریم که در کنار نهاد سفارش دهنده ماهواره را پرتاب کنیم.

وی با اشاره به ادامه تحصیل دانشجویان در خارج از کشور گفت: تعداد قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند و این موضوع در همه دانشگاه ها اتفاق می افتد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف افزود: هر دانشگاهی که دانشجویان آن سطح بالاتری دارند موضوع خروج از کشور برای ادامه تحصیل یا کار برای آنها اتفاق می افتد. بنابراین نمی توان آمار دقیقی از خروج نخبگان از دانشگاه ارائه کرد.

وی افزود: البته درصد قابل توجهی از این دانشجویان بعد از ادامه تحصیل به کشور بازمی گردند. بنابراین نمی توان گفت برای همیشه از کشور خارج شده اند.

به گزارش مهر، موحدی در خصوص پایان نامه های کاربردی گفت: اولویت های ما در دانشگاه مطابق اولویت های کشور در حوزه آب و محیط زیست، سلامت و انرژی است که البته هوافضا، فناوری اطلاعات و حوزه های دیگر را مدنظر داریم که قراردادهایی در این زمینه منعقد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید