اجرای سامانه الکترونیکی کردن امتحانات نهایی

    کد خبر :287638

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه ۶۴۰۰ حوزه امتحانی داریم و واسطه‌ها در روند امتحانات نهایی زیاد است، گفت: در تلاش هستیم تا سامانه الکترونیکی‌ کردن امتحانات نهایی را از خرداد‌ماه ۹۸ اجرا کنیم.

به گزارش فارس: عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در خصوص امنیت سؤالات امتحان نهایی دانش‌آموزان، اظهار کرد: سال گذشته در 2 منطقه شاهد لو رفتن سؤالات امتحانی قبل از امتحانات بودیم که مناطق معلوم و عواملش نیز شناسایی شد و پیگیری‌های لازم را نیز انجام دادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک سامانه الکترونیکی کردن امتحانات نهایی را پیگیری می‌کنیم که در دی ماه به صورت آزمایشی اجرا شد و امیدواریم خرداد ماه 98 قطعی شود.

عمادی تصریح کرد: اگر سامانه الکترونیکی کردن امتحان نهایی اجرا شود، سوالات از طریق سامانه ارسال می‌شود و در حوزه اجرا، تکیثر می‌شود و روی دسته صندلی دانش‌آموزان قرار می‌گیرد؛ به عبارت دیگر واسطه‌ها حذف می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر 6400 حوزه امتحانی داریم که از محل تکثیر برگه‌ها تا حوزه اجرا، واسطه‌هایی وجود دارد که ممکن است در بین 6400 حوزه، اشکالاتی پیش آید.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای امتحانات نهایی خرداد ماه تمهیدات لازم اندیشیده شده است، افزود: اجرای آزمایشی سامانه الکترونیکی شدن امتحانات نهایی، در خرداد ماه امسال هم در برخی حوزه‌ها اجرا می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید