مقام اروپایی: ما را دست کم نگیرید؛ ترامپ همیشه نیست

    کد خبر :287369

یک مقام اروپایی سه شنبه شب خطاب به مسئولان رژیم صهیونیستی گفت:ما را دستکم نگیرید، و ترامپ برای همیشه در کسوت رئیس جمهوری آمریکا نخواهد ماند.

به گزارش بازتاب به نقل از شبکه 10 رژیم اشغالگر قدس، این مسئول اروپایی که اخیرا به سرزمین های اشغالی سفر کرده و ماموریت رفع بی توجهی مقام های تل آویو به خواسته های اروپا را برعهده داشته است، تصریح کرد: همان گونه که کمتر کسی تصور می کرد، میراث اوباما (رئیس جمهوری پیشین آمریکا)لغو خواهد شد، ترامپ نیز برای همیشه رئیس جمهوری این کشور باقی نخواهد ماند.
نام این مسوول اروپایی ذکر نشده است.
هرچه حمایت های بی دریغ آمریکا از صهیونیست ها و افزایش همگرایی دونالد ترامپ به رژیم اشغالگر قدس بیشتر می شود، شکاف میان روابط تل آویو و اروپا از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان بیشتر هویدا می گردد.
از جمله شکاف میان اروپا و آمریکا، می توان به درخواست انگلیس از رژیم صهیونیستی برای انجام تحقیق مستقل درخصوص دوشنبه خونین گذشته در غزه اشاره کرد که در جریان آن 64 فلسطینی به شهادت رسیدند.
فرانسه و چند کشور اروپایی چند روز مانده به انتقال سفارت آمریکا در اراضی اشغالی به قدس، از دیگر اعضای اتحادیه اروپا خواسته بودند با صدور بیانیه ای با این اقدام مخالفت کنند.
شکاف دیگر آمریکا و اروپا مربوط به توافق هسته ای ایران است، به گونه ای که پس از اعلام خروج ترامپ از برجام،اتحادیه اروپا و در راس آن فرانسه، انگلیس و آلمان بر پایبندی خود به برجام خبر دادند.
بر همین اساس، کمیسیون اروپا جمعه گذشته 28 اردیبهشت، در بیانیه ای اعلام کرد که برای محافظت از شرکت های اروپایی در برابر تحریم های آمریکا، اجرای قانون مسدود سازی را آغاز می کند.
«قانون مسدود ساز» با هدف محافظت از شرکت های اروپایی در برابر تحریم های آمریکا علیه ایران بکار خواهد رفت.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دو هفته پیش (18 اردیبهشت) از برجام خارج شد و وعده داد، تحریم های هسته ای علیه ایران را طی سه تا 6ماه آینده اجرایی کند.
این اقدام ترامپ که با مخالفت گسترده جهانی از جمله اتحادیه اروپا، چین و روسیه و تمامی ملت های مستقل دنیا روبرو شد؛ تنها با حمایت شمار اندکی از رژیم های منطقه از جمله رژیم صهیونیستی، عربستان همراه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید