بررسی جزئیات لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی

    کد خبر :287322

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از ورود کمیسیون اجتماعی به جزئیات لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی خبر داد.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: پس از تصویب کلیات لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری، وارد جزئیات آن شدیم. این قانون جایگزین قانون مدیریت خدمات کشوری شده، این قانون، قانون مهم و مفصلی است که قبلا ۱۰ هزار ساعت کار کارشناسی بر روی آن انجام شده است.

وی افزود: این قانون ۱۲۸ ماده دارد که اصلاحیه آن ۶۷ ماده است و یکی از قوانینی است که نظم‌دهی سیستم اداری منتظر آن است. کمیسیون باید با دقت اصلاحاتی که دولت مدنظرش است را مورد بررسی قرار دهد و قانون را مدون کند.

بادامچی دلیل طرح این لایحه را اصلاح و دائمی شدن قانون خدمات کشوری عنوان کرد و گفت: از ویژگی‌های این قانون، نقش‌آفرینی مردم در نظام اداری و کوچک‌تر شدن دولت است. خدمات‌رسانی در این قانون دارای اهمیت زیادی است. ما در دو جلسه گذشته توانستیم دو ماده را تصحیح کنیم و دو ماده را برای کارگروه کارشناسی اهاله کنیم تا کار دقیق‌تری بر روی آن انجام شود. بررسی این موضوع خیلی کار می‌برد. شاید کمیسیون هفت یا هشت ماه بر روی آن کار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید