معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد

راه‌اندازی سامانه ثبت نظارت الکترونیکی بر صندوق‌های صدقه

    کد خبر :287134

نخستین سامانه ثبت نظارت الکترونیکی بر صندوق‌های صدقه تا اواسط امسال در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد ذوالفقاری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری با خبرنگاران خراسان جنوبی برنامه‌های این نهاد در سال ۹۷ را تشریح کرد و با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت نظارت الکترونیکی بر صندوق‌های صدقه با عنوان «سنا»، گفت: این سامانه ویژه تلفن همراه است که توسط کمیته امداد استان اردبیل طراحی و در استان‌های قم، فارس و خوزستان به‌طور آزمایشی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه با سامانه سنا، مردم می‌توانند به‌راحتی صدقه خود را در سریع‌ترین زمان و بدون واسطه پرداخت کنند افزود: مزیت‌های دیگر این سامانه افزایش ضریب امنیت پرداخت و جمع‌آوری صدقات است.

ذوالفقاری یکی از اهداف طراحی چنین سامانه‌ای را تبدیل مشترک خانواده محور به مشترک فرد محور اعلام و ابراز امیدواری کرد که نخستین سامانه ثبت نظارت الکترونیکی بر صندوق‌های صدقه تا اواسط امسال در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد «خیران» را بزرگ‌ترین سرمایه کمیته امداد دانست و گفت: هم‌اکنون ده میلیون نفر در طرح‌های مختلف کمیته امداد برای کمک به نیازمندان مشارکت فعال دارند.

وی بابیان اینکه کمک‌ به نیازمندان محدود به کالا و منابع مالی نیست افزود: مردم می‌توانند کمک‌های خود را از طریق خدمات مرتبط با توانایی و تخصص خود در اختیار نیازمندان قرار دهند.

ذوالفقاری افزایش اعتماد عمومی را موجب افزایش مشارکت مردم در کمک به محرومان دانست و گفت: سال گذشته مردم دو هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان از طریق کمیته امداد به مستضعفان کمک کردند که این رقم در سرفصل‌های درمان، جهیزیه، آموزش و تحصیل، اشتغال، مسکن و معیشت مددجویان هزینه شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اعلام اینکه هم‌اکنون ۱۸۰ هزار یتیم و ۱۵۰ هزار فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد است افزود: این نهاد برنامه دارد تا در ماه مبارک رمضان برای فرزندان محسنین حامی جذب کند.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های انجام‌شده بسیاری از مراجعه‌کنندگان به کمیته امداد از موسسه‌های خیریه نیز خدمات دریافت می‌کنند افزود: در سال ۹۷ برای تعامل و هم‌افزایی هرچه بیشتر با موسسه‌های خیریه ۳۶ میلیارد تومان به مددجویان مشترک اختصاص‌یافته است.

ذوالفقاری از مسکن، اشتغال، درمان، تحصیل، ازدواج و معیشت به‌عنوان مهم‌ترین نیازهای مددجویان تحت حمایت نام برد و افزود: تأمین این نیازها هزینه بالایی را در بردارد که همکاری موسسه‌های خیریه می‌توانند در رفع بخشی از این نیازها مؤثر باشد.

بر اساس گزارش سایت خبری کمیته امداد، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد به راه‌اندازی یکهزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور اشاره کرد و افزود: این مراکز در مساجد محلات سراسر کشور باهدف حل مشکلات نیازمندان همان محل فعالیت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید