تغییر چهره شهر برای فیلمبرداری «سرزمین کهن»

    کد خبر :28706

امیر پرچمی فیلمبردار «سرزمین کهن» ضمن بیان این مطلب که ۷۰ درصد از فیلمبرداری این اثر در خیابان های تهران انجام شد، از سختی های این کار گفت.

امیر پرچمی فیلمبردار سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: آخرین فیلم سینمایی که در آن مشغول به کار شدم «پرسه در حوالی من» به کارگردانی غزاله سلطانی بود. به تازگی هم فیلمبرداری سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی را به پایان رساندم.

وی افزود: ما از سال ۹۴ مشغول کار در این اثر بودیم و فاز سوم آن را در اردیبهشت ماه به پایان رساندیم، قسمت هایی از این سریال در سال های ۵۴ تا ۵۷ روایت می شود و با توجه به اینکه آن دوران را مردم به یاد دارند، انتخاب لوکیشن ها و کار در آنها مقداری سخت بود زیرا حدود ۷۰ درصد از فیلمبرداری «سرزمین کهن» در خیابان های تهران انجام می شد و به همین دلیل ما مجبور بودیم قسمت هایی از شهر را تغییر دهیم.

پرچمی عنوان کرد: ما باید چهره شهر را به مانند سال های قبل از انقلاب می کردیم برای مثال باید در قسمت هایی جای تابلوها و خط کشی های خیابان را تغییر می دادیم تا شهر شبیه سال های قبل از انقلاب شود حتی در برخی از سکانس ها باید نورها را کمتر می کردیم تا در فضای تاریک تری به فیلمبرداری بپردازیم به همین دلیل این موارد ما را کمی با مشکل مواجه کرده بود.

این فیلمبردار بیان کرد: هرچند این اثر در مسیر ساخت با مشکلاتی مواجه بود و کار آن مقداری طول کشید اما برای من تجربه خوبی بود و توانستیم به خوبی با همکارانمان تعامل ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه کار ساخت بیشتر آثار سینمایی از خردادماه آغاز می شود، فعلا مشغول به کاری نیستم و منتظرم تا ببینم چه پیشنهادهایی به من می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید