پاپی‌زاده: چرا با افزایش تورم، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی افزایش نمی‌یابد؟

    کد خبر :287051

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: این چه سیاست یک با و دو هوایی است که قیمت خودروهای بی‌کیفیت تحت تاثیر لابی خودروسازان و اعلام وزارت صنایع افزایش پیدا می‌کند اما با وجود تورم افسارگسیخته قیمت محصولات کشاورزی هیچ افزایشی نمی‌یابد؟

به گزارش ایسنا، عباس پاپی‌زاده در نطق میان دستور جلسه علنی امروز، بیان کرد: شهرستان دزفول زادگاه عرفای بزرگی بوده است و اولین دانشگاه بین‌المللی جهان در 1700 سال پیش در آن تاسیس شده است. بعد از پیگیری‌های فراوان دانشگاه جندی شاپور به عنوان اولین و قدیمی‌ترین دانشگاه علمی جهان در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. از این پس به جای دانشگاه آکسفورد، دانشگاه جندی شاپور دزفول اولین دانشگاه علمی جهان شناخته می‌شود. این دستاورد علمی را به مردم کشورمان تبریک می‌گوییم.

وی در ادامه گفت: با وجود عقب‌افتادگی زیرساختی چندین دهه گذشته در دزفول، امروز شهرستان دزفول با سرعت بالایی در حال حرکت به سوی پیشرفت است و با احداث کارخانه فولاد و صنایع جانبی و احداث کارخانه چغندرقند در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی شمال خوزستان است. پس از پیگیری‌های فراوان در شش سال گذشته، هشت بیمارستان جدید در دزفول آغاز به احداث شده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس ادامه داد: ضمن تقدیر از وزیر بهداشت و درمان از ایشان می‌خواهم با قید فوریت نسبت به تامین و جذب نیروی انسانی برای بیمارستان‌های جدیدالتاسیس دزفول اقدام کند تا شاهد جهش در زیرساخت‌های بهداشت و درمان دزفول باشیم و زمینه اشتغال برای جوانان دزفول را فراهم کنند.

پاپی‌زاده ادامه داد: ‌در شش سال اخیر اقدامات بزرگی جهت جبران عقب‌افتادگی در حوزه راه و جاده دزفول انجام شده است اما با وجود این اقدامات ارزشمند رفع کامل محرومیت برخی از مناطق دزفول هنوز صورت نگرفته و نیازمند همت جدی دولت است. بخش مرکزی دزفول با داشتن پنج شهر بزرگ همچنان از داشتن راه‌ها و جاده‌های استاندارد محروم است. از وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: بافت تمدنی و قدیمی دزفول از سرمایه‌های عظیم ملی است که به دلیل سهل‌انگاری سازمان میراث فرهنگی به بلای بزرگ برای ساکنین محل تبدیل شده است. امنیت جانی مردم در مناطق محروم به دلیل ریزش بناهای قدیمی به خطر افتاده است. از رییس سازمان میراث فرهنگی کشور می‌خواهم هر چه زودتر نسبت به تعیین تکلیف بافت قدیمی و بازسازی آن اقدام کند.

پاپی‌زاده بیان کرد: آیا معلمین کشور که نظام تعلیم و تربیت کشور حاصل زحمات این افراد است باید همچنان درگیر مشکلات رفاهی و مالی باشد؟ وزیر آموزش و پرورش بیمه تکمیلی فرهنگیان چه معادله پیچیده‌ای است که وزارت آموزش و پرورش از عهده آن بر نمی‌آید. چرا جهت تعیین تکلیف وضعیت معلمین حق‌التدریس و رتبه‌بندی آنها اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: آقای رییس‌جمهور این چه سیاست یک بام و دو هوایی است که قیمت خودروهای بی‌کیفیت تحت تاثیر لابی خودروسازان و اعلام وزارت صنایع افزایش پیدا می‌کند اما با وجود تورم افسارگسیخته قیمت محصولات کشاورزی هیچ افزایشی نمی‌یابد و در مقابل زیان کشاورزان هیچ کس پاسخگو نیست. با توجه به گرانی‌های اخیر و فشار مضاعف بر اقشار کم درآمد جامعه از رییس‌جمهور انتظار داریم جهت افزایش حقوق کارمندان، معلمین و پرستاران و کارگران اقدام اساسی انجام دهند.

پاپی‌زاده در ادامه گفت: انتقال آب از سرشاخه‌های دز و کارون عامل خشک شدن تالاب‌ها و منشاء ریزگردهاست و به عنوان یکی از اقدامات زیان‌بار وزارت نیرو در حافظه تاریخ ثبت خواهد شد. از رییس‌جمهور می‌خواهم با صدور دستور عاجل هرگونه دستور غیرکارشناسی در خصوص انتقال آب را ممنوع کنند.

وی در پایان گفت: کسانی که دل به وعده‌های خیالی آمریکا و انگلیس سپرده‌اند یقینا منفور ملت و تاریخ خواهند شد. رییس‌جمهور آمریکا نیز بداند ملت متمدن ایران پشت سر مقام رهبری و در کنار یکدیگر آماده دادن پاسخ دندان‌شکن به دشمنان هستند و اجازه نمی‌دهند که آمریکا با ایجاد اختلاف در داخل کشور از آب گل‌آلود برجام ماهی بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید