فیسبوک و کوالکام از پروژه مشترک برای ارائه اینترنت پرسرعت خبر دادند

    کد خبر :287041

فیسبوک و کوالکام طی بیانیه ای مشترک از طرحی برای ارائه اینترنت با سرعت بالا در قالب فناوری «تراگراف» خبر داده اند.

تراگراف سیستمی تجربی و بدون سیم است که فیسبوک در حال حاضر از آن در مقر اصلی خود استفاده می کند. به گفته فیسبوک این سیستم می تواند با هزینه ای به مراتب کمتر از فیبر نوری، به سرعت چند گیگابیت بر ثانیه در مناطق پرجمعیت شهری دست یابد.

فیسبوک این پروژه را به عنوان سیستم بی سیم چند گرهی نام برده که به کاربران اجازه اتصال به شبکه با سرعت بالا را می دهد. با ادغام چیپ های کوالکام در فناوری تراگراف می توان جعبه های 60 گیگاهرتزی کوچکی را در بخش های مختلف شهر نصب کرد تا به عنوان اکسس پوینت برای اینترنت عمل کنند.
تراگراف
یکی از سخنگویان کوالکام تراگراف را به عنوان راه حلی برای مناطق شهری و روستایی مجهز به وای فای توصیف کرده است. تست های عملی این پروژه از سال آینده شروع می شود اما از زمان راه اندازی آن فعلا اطلاعاتی ارائه نشده است. یکی از مسئولان کوالکام درباره مزایای این پروژه می گوید:

معماری TDMA و کنترلر ابری تراگراف در کنار راهکاری های ما و فناوری های کاهش تداخل می تواند اینترنت گیگابایتی را به ارمغان بیاورد.

کوالکام امروز از تولید چیپ های کوچک 5G برای تولید کنندگان موبایل و اپراتورها نیز خبر داد. این کمپانی از شرکای خود نام نبرده اما با توجه به شایعات قبلی ردپای نوکیا و سامسونگ در این میان دیده می شود. نمونه های اولیه از این چیپست طی سال ۲۰۱۹ در دسترس قرار گرفته و پس از آن شاهد راهیابی محصولات مجهز به آن در بازار خواهیم بود.

فیسبوک همچنین پلتفرمی آزمایشی تحت عنوان ARIES یا «یکپارچه سازی آنتن رادیویی برای افزایش کارایی امواج» به راه انداخته که کیفیت امواج برج های رادیویی در مناطق روستایی را افزایش می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید