سومین شکست بزرگ تاریخ استارت‌آپ‌ها

    کد خبر :287022

این کمپانی در سال ۲۰۰۷ تحت نام AVA Solar فعالیت می‌کرد که پس از دو سال با برند جدید با نام Abound Solar کار خود را ادامه دادند تا آنکه در نهایت در سال ۲۰۱۲ این کمپانی سرنوشتی بهتر از ورشکستگی پیدا نکرد.

محسن حسینی: کمپانیAbound Solar یکی از معروف‌ترین سازندگان ماژول‌های تلورید کادمیوم و سلول‌های خورشیدی بود. این کمپانی بر پایه فناوری‌های موجود در ایالات متحده فعالیت می‌کرد.

به گزارش بازتاب، این کمپانی در سال ۲۰۰۷ تحت نام AVA Solar فعالیت می‌کرد که پس از دو سال با برند جدید با نام Abound Solar کار خود را ادامه دادند تا آنکه در نهایت در سال ۲۰۱۲ این کمپانی سرنوشتی بهتر از ورشکستگی پیدا نکرد.
بیشتر از استارت‌آپ، فراتر از تجارت

استارت‌آپ‌های بزرگ که در زمینه‌های فناوری و صنعتی مشغول به فعالیت‌ هستند معمولا از پشتوانه‌های قوی و قدرتمندی برخوردارند. نمونه‌های زیادی از چنین استارت‌آپ‌هایی در جهان وجود دارد که با سیاستمداران، صاحبان صنایع بزرگ یا وزارت‌خانه‌ها در ارتباطند. در نمونه حاضر اما این ارتباطات هم در نهایت نتوانست کلیت استارت‌آپ را نجات دهد.

این کمپانی‌ها در مجموع رقمی معادل ۶۱۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بودند که در نهایت به هدف مورد نظر ختم نشد.

بنیانگذاران این کمپانی از اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز به تحقیق در زمینه فناوری‌های جدید خورشیدی کردند. در سال ۱۹۹۱ نیز دابلیو.اس.سمپات استاد دانشگاه کلرادو فرآیند تولید فلزات ارزان‌قیمت در خلا را ثبت کرد. انرژی‌های پاک که جایگزین انرژی‌های فسیلی می‌شوند یکی از موضوعات جذاب در استارت‌آپ‌های جدید محسوب می‌شوند.

سرمایه‌گذاران اصلی این کمپانی عبارت بودند از «تکنولوژی پارتنرز» و «بی‌پی آلترناتیوز انرژی». این کمپانی‌ها در مجموع رقمی معادل ۶۱۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بودند که در نهایت به هدف مورد نظر ختم نشد. این شرکت در حقیقت کادیوم تلروید را برای پنل‌های خورشیدی تولید می‌کرد.
از گسترش فعالیت‌ها تا سقوط

در جریان فعالیت‌های این کمپانی نهادهای تحقیقاتی و مراکز علمی پژوهشی کمک‌های زیادی به Abound Solar کردند که از آن جمله می‌توان به دانشگاه ایالتی کلرادو و بنیاد ملی علوم ایالات متحده آمریکا اشاره کرد. همچنین یکی از سرمایه‌گذاران این کمپانی با استفاده از نفوذ خود موفق شده بود حمایت‌های مادی و معنوی را از سوی وزارت دفاع ایالات متحده دریافت کند.

همین سرمایه‌گذار در دوران همکاری با Abound Solar توانست کمک‌های مالی را نیز از جانب وزارت انرژی آمریکا جذب کند. زمانی که کمپانی با کمبود بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری روبرو بود وزارت انرژی به کمک این کمپانی آمد و در قالب وام هزینه‌های مورد نیاز را در سال ۲۰۱۰ تامین کرد.

با وجود هزینه‌های بالا و رقم‌های سنگین در بخش سرمایه‌گذاری این کموانی در سال ۲۰۱۲ نتوانست به فعالیت ادامه دهد. در نهایت همان سال بودجه پایانی این کمپانی نیز افشا شد که رقمی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار را نشان می‌داد. این شکست استارت‌آپی با رقم اعلام شده، جایگاه سومین شکست بزرگ تاریخ استارت‌آپ‌ها را به خود اختصاص داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید