ال جی گوشی های اقتصادی Q7 ،Q7 پلاس و Q7 آلفا را معرفی کرد

    کد خبر :286671

گوشی‌های اقتصادی جدید ال‌جی با نام‌های کیو 7، کیو 7 پلاس و کیو 7 آلفا و نمایشگر ۵.۵ اینچی معرفی شدند.

محصولات سری Q ال‌جی در حقیقت نسخه‌ی ضعیف‌تر و ارزان‌قیمت‌تر سری G این شرکت محسوب می‌شوند. پرچم‌دار جدید کره‌ای‌ها مدتی پیش با نام LG G7 ThinQ و سخت‌افزاری قدرتمند معرفی شد، حال این شرکت از گوشی‌های ارزان‌تر Q7 رونمایی کرد؛ محصولاتی که طبق ادعای ال‌جی، «همان قابلیت‌های پریمیومی را در بطن خود دارند که عموما در بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار دیده می‌شوند».

سال گذشته ال‌جی گوشی کیو 6 را با نمایشگر ۵.۵ اینچی فول ویژن پلاس با نسبت ۱۸:۹ و شیشه منحنی در بخش جلویی دستگاه رونمایی کرد، امسال نیز سه گوشی از این سری با کد Q7 راهی بازار خواهد شد، نسخه‌ی استاندارد کیو 7 و کیو 7 آلفا دارای ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و دوربین سلفی سوپرواید ۵ یا ۸ مگاپیکسلی (بسته به بازار عرضه) خواهد بود؛ اما Q7 پلاس با حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و ۴ گیگابایت رم عرضه خواهد شد.

هنوز مدل پردازنده سری Q7 مشخص نشده است، اما بر اساس گزارش اندروید پلیس، گوشی‌ کیو 7 ال‌جی دارای پردازنده‌ی هشت هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی یا هشت هسته‌ای ۱.۸ گیگاهرتزی خواهد بود. احتمالا پردازنده‌ی گوشی‌های جدید ال‌جی ساخت کوالکام و از سری اسنپدراگون باشد، چرا که Q7 از فناوری شارژ سریع کوالکام (۵۰ درصد شارژ در ۳۰ دقیقه) پشتیبانی می‌کند؛ اما مشخص نیست که این پردازنده از سری ۴۰۰ یا ۶۰۰ خواهد بود. طبق تجربه‌ی سال گذشته و استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۳۵ در Q۶، احتمالا این بار نیز از چنین پردازنده‌ای بهره گرفته خواهد شد.

هر سه گوشی گواهینامه‌ی IP68 را دریافت کرده‌اند و به همراه باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و اندروید اوریو ۸.۰ به دست مشتریان خواهند رسید. گرچه گوشی‌های جدید دارای پسوند ThinQ نیستند؛ اما به ویژگی‌های خاص Q Lens مجهز شده‌اند و با وجود بهره نبردن از دوربین دوگانه، به‌صورت نرم‌افزاری توانایی ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه را دارند. کیو 7 پلاس از قابلیت Hi-Fi Quad DAC و DTS:X 3D Surround برای دوستداران موسیقی پشتیبانی می‌کند.

ال‌جی عملکرد سنسور اثر انگشت سری Q7 را بهبود بخشیده است؛ بدین ترتیب که این حسگر اکنون می‌تواند نقش کلید دوربین را نیز ایفا کند، از محیط رابط کاربری اسکرین‌شات ثبت کند یا «نوار اعلانات را کنترل کند» که احتمالا مورد آخر بدین مفهوم است که با سوایپ روی حسگر اثر انگشت می‌توان بخش اعلانات را باز کرد؛ موردی که پیش‌تر در برخی از محصولات از جمله گوشی‌های هواوی تجربه کرده بودیم.

قیمت کیو 7، کیو 7 پلاس و کیو 7 آلفا هنوز اعلام نشده است، اما این سه مدل در رنگ خاص Moroccan Blue راهی بازار می‌شوند؛ ضمن اینکه کیو ۷ و کیو ۷ پلاس در رنگ‌های مشکی و بنفش نیز قابل سفارش خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید