پیام رسان های خارجی جایگزین تلگرام می‌شوند؟

  • آرشیو
  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۴۰
    کد خبر :286531

پیام رسان های خارجی برای ورود رسمی به ایران پیش‌قدم شده‌اند. در حالی که پس از فیلتر شدن تلگرام، مسئولان تلاش کردند کاربران را به استفاده از پیام رسان های داخلی تشویق کنند، اکنون شنیده می‌شود چند پیام رسان خارجی مذاکراتی را با شرکت‌های ایرانی انجام داده‌اند.

برخی از پیام رسان های خارجی برای جایگزینی تلگرام پیش قدم شده و در این راستا مذاکراتی با چند شرکت ایرانی نیز انجام داده‌اند. با گذشت چند هفته از فیلترینگ تلگرام، اکثر آمارها از مقاومت کاربران در مقابل فیلترینگ خبر می‌دهند. از طرف دیگر، پیام رسان های داخلی هم علی‌رغم تلاش فراوان برای بهبود وضعیت، به دلایل متعدد، هنوز به گزینه شماره یک کاربران ایرانی تبدیل نشده‌اند.

در این میان، هفته گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که از خیز پیام رسان های خارجی برای پرکردن جای تلگرام سخن به میان آورده بود. همچنین بنا بر این گزارش، برخی از این شرکت‌ها مذاکراتی را با چند شرکت ایرانی نیز انجام داده بودند!

تلاش پیام رسان های خارجی برای ورود به ایران

پیام رسان های تم تم و دیالوگ، در کنار وی چت و چند سرویس دیگر، تلاش خود را برای ورود به بازار ایران آغاز کرده‌اند. پیام رسان هایی که هر کدام با ویژگی‌های خود، به دنبال پاسخ به سلیقه سخت پسند کاربران ایرانی هستند. قطعا هر کدام از آنها جذابیتی خاص خودشان برای مخاطب دارند، و امکانات فنی هر کدام به نوبه خود نظر مخاطب را جلب می‌کند.

از طرفی تلاش رقبای مختلف برای دسترسی به بازار بزرگ ایران هم کاملا قابل درک است. شرکت‌های بزرگ و کوچک و استارتاپ‌هایی که پشت هر کدام از این برندها ایستاده‌اند، طبیعتا به فکر منافع خود هستند و تلاش می‌کنند از فرصت پیش آمده بهترین استفاده را ببرند. سوال اصلی اینجاست که شرکت‌های ایرانی مورد اشاره کجای داستان قرار دارند؟ کدام شرکت‌ها و موسسات و با کدام مجوزی به دنبال باز کردن پای یک پیام رسان خارجی دیگر به جای تلگرام هستند؟

تجربه تلگرام پیش روی همه ماست؛ حمایت از یک پیام رسان خارجی، که علی‌رغم همه قول و قرارهایش، بالاخره خارجی بود و خارجی هم ماند، علت اصلی وضعیت امروز است. هزاران کسب و کار معطل مانده فقط یکی از عوارض فیلترینگ تلگرام است.

این سوال مطرح است که چرا باید دوباره یک سرویس خارجی محرم اسرار کاربران ایرانی شود و بعد از مدتی، دوباره موضوع فیلترینگ و هزینه‌های آن برای کشور مطرح شود؟ همچنین باید مشخص شود کدام شرکت‌های ایرانی به دنبال جذب این پیام رسان های خارجی بوده و اهداف پشت پرده آنها برای برگزاری مذاکرات با پیام رسان های خارجی چیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید