مدیر موسسه خانواده سلامت بنیان:

کمرنگ‌شدن وفاداری، امنیت خانواده را خدشه‌دار می‌کند

    کد خبر :286317

مدیر موسسه خانواده سلامت بنیان اظهار کرد: سست شدن تعهد و وفاداری در خانواده می‌تواند امنیت یک خانواده را خدشه‌دار کند؛ بر همین اساس رشد آمار طلاق در جامعه با توجه به این موضوع دست خوش افزایش قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی شیخ السلامی با اشاره به گسترش فضای مجازی در عصر کنونی، گفت: آسیبهای خانواده در عصر کنونی دقیقا به میزان گستردگی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کشور گسترش یافته است.

وی با اشاره به نگرش منفی بسیاری از افراد نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده، اظهار کرد: رشد فراگیر افزایش سن ازدواج در کشور از نگرش های منفی جوانان امروزی نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده نشات گرفته است.

مدیر موسسه خانواده سلامت بنیان همچنین در ادامه افزود: در حال حاضر نوع انتظارات زوجین از یکدیگر در زندگی مشترک تغییر کرده است و این موضوع باعث شده افراد در طول زندگی مشترک انتظارات بیشتری را از یکدیگر داشته باشند.

وی با اشاره به این که امروزه بسیاری از افراد از خانواده های خود دور شده اند، افزود: فردگرایی به وجود آمده توسط فضای مجازی در ذهن افراد به طور روزانه خانواده‌های ایرانی را از هم جدا کرده و به محیط فردی می برد.

شیخ السلامی با اشاره به این که فرد گرایی و دوری از خانواده بحران هویت افراد در خانواده را تقویت می کند، تصریح کرد: اعتیادهای مجازی باعث می‌شوند بسیاری از کارها و وظایفی که افراد به صورت متقابل در خانواده دارند به فراموشی سپرده شود.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: گسترش روابط فرازناشویی و دسترسی راحت به این نوع زندگی یکی از موضوعاتی است که با افزایش دسترسی به فضای مجازی در کشور تقویت می شود.

مدیر موسسه خانواده سلامت بنیان با اشاره به ضرورت وجود تعهد در بطن یک خانواده، توضیح داد: سست شدن تعهد و وفاداری در خانواده می تواند امنیت یک خانواده را خدشه دارد کند؛ بر همین اساس رشد آمار طلاق در جامعه با توجه به این موضوع امری افزایشی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید