مصباحی مقدم از تغییر اساسنامه جامعه روحانیت مبارز خبر داد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۱۱
    کد خبر :286315

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از تغییر اساس‌نامه این تشکل سیاسی خبر داد.
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم پیش ازظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: علت این نشست خبری، اعلام به تصویب رسیدن اساسنامه جدید است. معمولا هر ۱۰ سال یکبار اساسنامه جامعه روحانیت مبارز بازنگری می‌شود. در سال ۸۶ این اساسنامه بازنگری شد و در سال ۹۶، این اساسنامه مجددا بازنگری شد که کارهای بازنگری به امسال کشیده شد و در اردیبهشت امسال نهایی شد.

به گزارش نامه نیوز، وی ادامه داد: در این بازنگری تغییراتی رخ داده که اهمیت دارد. هم هدف جامعه روحانیت مبارز اندکی تغییر کرده و هم تشکیلات و کارویژه روحانیت مبارز به صورت خاص مورد تامل قرار گرفته و مشخص شده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز نهادی روحانی، انقلابی، سیاسی، اجتماعی، مردمی، مستقل و فراجناحی است که به منظور حفاظت از اصول و ارزش‌های اسلامی و جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند، اظهار داشت: اینکه نهاد چه ویژگی‌هایی دارد و چه کارویژه‌ای دارد، در این بازنگری مشخص شده است.

مصباحی مقدم افزود: جامعه روحانیت در سال ۵۶ شکل گرفته بود و چون نظام جمهوری اسلامی شکل نگرفته بود، وظایف گسترده‌ای برای خود تعیین کرده بود ولی بعدها برای آن وظایف نهادهای رسمی شکل گرفته بود که براین اساس، جامعه روحانیت معاف شده بود تا این وظایف را انجام دهد. با این وجود، در این بازنگری مشخص شده که جامعه روحانیت می‌خواهد از اصول و ارزش‌های اسلامی حراست کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید