هوش مصنوعی به نبرد با سرطان می رود

    کد خبر :285893

دولت انگلیس قصد دارد با سرمایه گذاری سنگین بر روی فناوری هوش مصنوعی زمینه را برای استفاده از این فناوری به منظور مقابله با بیماری های خطرناکی همچون سرطان فراهم کند.

به گزارش بازتاب به نقل از انگجت، ترزا می نخست وزیر انگلیس روز گذشته اعلام کرده که متعهد به سرمایه گذاری چندمیلیون پوندی برای گسترش تحقیقات حوزه هوش مصنوعی است تا تشخیص و شناسایی افراد مبتلا به بیماری سرطان در همان مراحل اولیه ممکن شود و در نتیجه مقابله با این بیماری مرگبار به صورت موثرتری صورت بگیرد.

با استفاده از چنین فناوری می توان موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان را کاهش داد. بر اساس بررسی ها تا سال ۲۰۳۳ سالانه بیش از ۲۲ هزار نفر به علت ابتلا به سرطان جان خود را در انگلیس از دست خواهند داد.

در صورت استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی سریع افراد مبتلا به سرطان می توان عمر این افراد را حداقل تا ۵ سال افزایش داد.

یکی از ملزومات کاربرد هوش مصنوعی در این حوزه جمع آوری اطلاعات ژنتیکی و پزشکی میلیونها انگلیسی است و لذا حفظ امنیت و حریم شخصی نیز از اهمیت انکارناپذیری برخوردار است. البته انتظار می رود برخی افراد و گروه ها با اجرای چنین طرحی به دلایل اخلاقی و امنیتی مخالفت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید