فعالان حقوقی عربستانی در صورت محکومیت با حکم اعدام مواجه می‌شوند

    کد خبر :285736

روزنامه عکاظ عربستان به نقل از منابع آگاه مدعی شده در صورت وارد شدن اتهام جاسوسی به فعالان حقوقی عربستانی بازداشت شده و اثبات این اتهام، ممکن است این افراد به اعدام محکوم شوند.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه عکاظ، برخی کارشناسان سعودی پیش بینی کرده اند بازداشت فعالان سعودی حقوق زنان به ۷ نفر محدود نشود و احتمالا افراد بیشتری بعد از بازجویی بازداشت خواهند شد.

روزنامه سعودی به نقل از کارشناسان خود گزارش داده است که این ۷ متهم که ۴ نفر از آنها مرد و ۳ تن دیگر زن بوده اند در صورت اثبات اتهامات وارد شده ممکن است از ۳ تا ۲۰ سال به زندان محکوم شوند.

یک منبع آگاه هم تأکید کرده است که اگر اتهام خیانت به وطن یا تبانی به این افراد وارد شود و دادستانی بتواند این اتهام را ثابت کند این متهمان به مرگ محکوم خواهند شد.

کارشناسان حقوقی عربستانی تأکید کرده اند که بر اساس قانون این کشور حد محاربه و فساد فی الارض برای زن و مرد یکسان است و بر اساس آن در صورت وارد شدن اتهام خیانت و جاسوسی این افراد به مرگ محکوم خواهند شد.

روز گذشته وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای از بازداشت ۷ نفر خبر داده است. این افراد که شماری از آنها فعالان حقوقی و فعالان حقوق زنان هستند به زیر پا گذاشتن ارزش های دینی و ملی و همکاری مشکوک با جریان های خارجی متهم شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید