زاسپکین: ما با تروریسم در سوریه در کنار ایران و حزب الله می‌جنگیم

    کد خبر :285719

سفیر روسیه در لبنان با اشاره به اینکه کشورش در سوریه به همراه ایران و حزب الله با تروریسم مبارزه می کند به بحث همکاری نظامی مسکو و بیروت نیز پرداخت.

به گزارش بازتاب به نقل از النشره، الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان گفت: ما با تروریسم در سوریه شانه به شانه ایران و حزب الله می جنگیم.

وی افزود: با وجود کندی روند ژنو اما نباید آن را مورد اهمال و بی توجهی قرار داد و ما به بندهای اساسی آن پایبند هستیم.

سفیر روسیه در لبنان درباره همکاری نظامی میان لبنان و روسیه تاکید کرد: ما همکاری کاملی با طرف لبنانی داریم و هر گونه دخالت خارجی اهمیتی برای ما ندارد.

زاسپکین گفت: هر اندازه که آمریکایی با نزدیک شدن آزادسازی کامل سوریه مدعی مبارزه با تروریسم شوند واهی بودن بهانه آنها بیشتر آشکار می شود. روابط ما ایران ثابت و همکاری ما با سوریه پابرجاست. حضور ایران د سوریه مشکلی برای روسیه نیست. حضور ما در سوریه پیروزی بر تروریسم است و برخورد با کشورهای منطقه نیست.

وی افزود: بعید نیست که راهکار نظامی راه حل نزاع عربی-اسرائیلی باشد. ما ضد برخورد مستقیم میان کشورها خواه در سوریه یا دیگر کشورها هستیم. باید مراقب هر گونه واکنش واشنگتن پس از دیدار اسد و پوتنین در سوچی باشیم.

سفیر روسیه در لبنان گفت: هر که می گوید که ایران نقش مخرب در دارد می گوییم که ایران نقش بسیار مثبتی در منطقه دارد. آمریکا، انگلیس و فرانسه با موضوع سلاح شیمیایی بازی می کنند.

وی بیان کرد: فشارهای آمریکا به اروپا به ویژه به آلمان زیاد است. ما از هرکه خواستار همکاری با ما در برابر تحریم های آمریکاست استقبال می کنیم. انتظار توقف سیاست های تحریمی آمریکا را نداریم و این در خط مشی سیاسی روسیه تاثیری نمی گذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید