افشانی: منافع مردم را به منافع خود وحزب خود ترجیح می‌دهم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰
    کد خبر :285710

شهردار تهران با اشاره به اینکه در اصول مدیریتی خود به سه اصل معتقد است، افزود: حاکمیت قانون، رعایت حقوق انسان‌ها و تعامل منهای تحمیل، سه اصل اساسی من در مدیریت است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی افشانی در شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و پیش از ادای سوگند، گفت: باید از همه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش قدردانی کنم که در اقدامی دموکراتیک و بسیار کارشناسانه دومین شهردار خود را انتخاب کردند. در این میان باید از رئیس شورای اسلامی شهر تهران تشکر ویژه‌ای کنم که در تمام طول این فرآیند این مهم را به خوبی مدیریت کردند تا تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی افزود: مسئولیت من سنگین‌تر شد چرا که 19 نفر از اعضای شورا به من رأی دادند و دو نفری که به من رأی نداند نیز با من مخالف نبودند بلکه این دو نفر علاقه‌ای به فرد دیگری داشتند که به آن افراد رأی دادند؛ اما مطمئنا از امروز همه ما در کنار هم برای آنچه که موجب ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان است تلاش خواهیم کرد.

شهردار تهران ادامه داد: باید از زحمات و خدمات آقای نجفی در دوره مسئولیت‌شان به عنوان شهردار تهران تشکر کنم. چرا که ایشان منشأ اقدامات ارزشمندی شدند که بی تردید در ادامه کاری که من باید دنبال کنم تاثیرات بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: از آقای مکارم سرپرست شهرداری تهران نیز تشکر می‌کنم که در این دوره سرپرستی زحمات زیادی را متحمل شدند.

شهردار تهران با اشاره به 29 اردیبهشت ماه سال 96 و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها گفت: این روز یادآور حماسه‌ای است که باعث شد سرنوشت شهر تهران و سایر شهرها به دست کسانی سپرده شود که به لحاظ فکری و عملکرد مورد تایید مردم بودند. به این ترتیب مردم اعلام کردند که این افراد را می‌پسندند و ما نیز باید به آنها پاسخ دهیم که قدردان شما با اعمال خویش خواهیم بود.

وی افزود: پیش از ادای سوکند هم به خودم و هم به اعضای شورا اعلام می‌کنم که فراتر از یک سوگند رسمی باید با خود و خدای خود عهد کنیم که منافع مردم را به منافع خود و حزب خود ترجیح دهیم و برای بهبود وضعیت آنها تلاش کنیم.

افشانی ادامه داد: یکی ازمهمترین کارهایی که باید انجام دهیم و به نوعی این اقدام ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد این است که به عدالت رفتار کنیم.

وی ادامه داد: شهر تهران بامشکلات عدیده‌ای که گریبان آن را گرفته است مواجه بوده که بدون تعامل ذینفعان امکان حل آنها وجود ندارد. قطعا همه نقش آفرینان در اداره امور شهر تهران و ذینفعان باید در کنار هم قدم بردارند. قطعا نا امیدی موجب از بین رفتن بیمار می‌شود. لذا با وجود همه مشکلات در شهر تهران با امید به تعامل امیدواریم که قدم‌های اساسی برای رفع مشکلات برداریم و با عنایت خداوند بتوانیم کارنامه قابل قبولی را برای رضایت مردم ارائه کنیم.

با رسانه‌ای کردن هر نوع تخلف قبل از اثباتش مخالف هستم

به گزارش ایسنا، محمدعلی افشانی همچنین پس از قرائت سوگندنامه خود به عنوان شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران، در مورد پیگیری تخلفاتی که در زمان آقای نجفی احصا شده بود، گفت: هر تخلفی که صورت گرفته باید مورد پیگیری قرار گیرد؛ اما روش من این است که کاملا از موضوع آگاه باشم و تخلف صورت گرفته را از مراجع قضایی مرتبط و قانونی پیگیری کنم و با رسانه‌ای کردن هر نوع تخلف قبل از اثباتش مخالف هستم.

وی تصریح کرد: در ابتدا باید عرض کنم که طی دو سه روز آینده کنفرانس خبری با اصحاب رسانه برگزار خواهم کرد تا برنامه خود را به صورت کامل ارائه کنم.

افشانی با بیان اینکه البته برنامه‌های خود را برای اداره شهر به شورای شهر ارائه کرده‌ام، گفت: طبیعی است در این برنامه یکی از مهمترین رئوس، موضوع آسیب‌های اجتماعی است که قطعا رسیدگی به این آسیب‌ها جزء برنامه‌های اصلی سال 97 قرار می‌گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری جدید آلودگی هوا است، افزود: یادمان هست که سال گذشته قریب به یک ماه دانش آموزان نتوانستند به مدرسه بروند و به همین دلیل تلاش داریم برای کاهش آلودگی با تکیه بر نوسازی حمل و نقل عمومی تلاش کنیم که خوشبختانه این مهم یعنی نوسازی حمل و نقل عمومی نیز جزء تاکیدات و برنامه‌های رئیس جمهور است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی دستفروشان گفت: رسیدگی به وضعیت دستفروشان نیز جزء برنامه‌ها است اما مسائلی در اولویت هستند که بر کل شهر تاثیرگذار باشند.

افشانی در مورد تغییر معاونین و روسا در شهرداری تهران نیز اظهار کرد: منطق این است که هر مدیری که توان انجام ماموریت را داشته باشد و پاکدست بوده و رضایت مردم را نیز در پی داشته باشد حتما با وی ادامه کار داده می‌شود و اساسا دنبال تغییر نیستیم و من شیوه‌ام اینگونه است که با کسب شناخت در طول زمان تغییر ایجاد می‌کنم.

محمد علی افشانی که یکشنبه هفته گذشته (23 اردیبهشت) امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر سوگند یاد کرد.

افشانی دومین شهردار منتخب شورای شهر پنجم تهران است که پس از استعفای محمدعلی نجفی و از میان هفت کاندیدا توسط اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار انتخاب شد.

متن سوگندنامه افشانی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله یامرکم ان تودوا الامانات الی اهلها (سوره نساء، آیه 58)

«خدا به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانشان بازگردانید.»

من به عنوان شهردار منتخب شورای اسلامی پنجم شهر تهران در محضر خداوند سمیع و بصیر، شهروندان گرانقدر، و اعضای محترم شورای شهر، سوگند یاد می‌کنم که:

در اجرای تمامی ماموریت‌های محوله همواره خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار خویش بدانم.
برای انجام هر چه بهتر وظایف خود تمام دانش و تجربه خویش را با انتخاب همکاران و مدیرانی امین ، پاکدست و کارآمد و شایسته توامان به کار گیرم.
با بهره مندی از خرد جمعی و با تکیه بر اصل مشارکت مردم در امور، برای نیل به اهداف و برنامه‌های توسعه پایدار شهری شرایط مناسب را فراهم سازم.
در راستای شفافیت بخشی به امور، پاسخگویی به افکار عمومی، توجه به جریان آزاد اطلاعات ، پذیرش نظارت جامع و اجرای کامل مصوبات قانونی شورای محترم را نصب العین قرار دهم.
عدالت در توزیع منابع و اغتنام فرصت‌ها، رعایت صرفه و صلاح جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی را در لوحه فعالیت‌های خود و همکارانم قرار دهم.

سید محمد علی افشانی

شهردار تهران»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید