خشکسالی دامن مازندران را می گیرد؟

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۶:۰۴
    کد خبر :285708

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: چنان چه در شیوه زندگی و مصرف آب تغییری ایجاد نشود در آینده نزدیک کمبود آب و خشکسالی دامن گیر تمامی مناطق مازندران می‌شود.

به گزارش ایسنا، ذبیح الله ذاکری در جمع خبرنگاران با بیان این که ایران به مرز خشکسالی نزدیک شد، اظهار کرد: بحران آب به استان های شمالی از جمله مازندران هم رسیده و چنان چه در شیوه زندگی و مصرف آب تغییری ایجاد نشود در آینده نزدیک کمبود آب دامن گیر تمامی مناطق مازندران می شود.

وی تصریح کرد: کاهش نزولات جوی و در پی آن افت ذخایر سفره های آب زیرزمینی، برداشت بی رویه در گذشته و افزایش جمعیت منجر به کمبود آب در کشور شد.

ذاکری، با بیان این که در روزهای گرم مصرف آب نیز افزایش می‌یابد و این افزایش برخی از مشترکین را با افت فشار و یا قطع آب مواجه می‌سازد، گفت: حفاظت از آب به تنهایی صورت نمی گیرد و به یک عزم و اراده قوی نیاز دارد.

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران، به اهمیت آب در قرآن و دین اسلام اشاره و تصریح کرد: خدواند در قرآن کریم بیش از 15 بار از اهمیت آب سخن گفت و دین اسلام نیز اسراف در مصرف را مورد نکوهش قرار داده است.

وی، با بیان اینکه صرفه جویی 20 درصدی در مصرف و اجتناب از مصارف غیر ضروری کمک شایانی در حفظ و نگهداری از آب می‌کند، تصریح کرد: با مدیریت مصرف، آب عادلانه بین تمامی شهروندان توزیع می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید