نقش بلک واتر، اعراب و اسرائیل در پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا

    کد خبر :285576

یک روزنامه آمریکایی از نشست های مشترک نماینده کشورهای عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی با نزدیکان «ترامپ» در سال ۲۰۱۶ با هدف کمک اعراب به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش مهر، در حالی که که هنوز تحقیقات مربوط به نقش داشتن روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در جریان است روزنامه نیویورک تایمز دست به افشاگری جدیدی در خصوص «جرج نادر» و همچنین تلاش های عربستان سعودی و امارات برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا زده است.

جرج نادر تاجری لبنانی- آمریکایی است که به عنوان مشاور ولیعهد ابوظبی و همچنین عربستان سعودی با تیم انتخاباتی ترامپ همکاری داشت. نام نادر بیش از سه دهه است که در دنیای دیپلماسی بین‌المللی شنیده می شود. او یکی از مذاکره‌کنندگان پشت‌پرده با سوریه در زمان دولت بیل کلینتون بود، سپس خود را به‌عنوان مشاور به حکومت امارات متحده عربی نزدیک کرد و سال گذشته هم مرتبا با کاخ سفید تحت رهبری دونالد ترامپ رفت‌وآمد می کرد. این رفت‌وآمدها حالا پای او را به پرونده بررسی دخالت خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٢٠١٦ آمریکا باز کرده است.

بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، نماینده عربستان سعودی و امارات در اوت ۲۰۱۶ با دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهور فعلی، ملاقات کرده و به او قول کمک داده‌اند. این نماینده کسی نبوده به جز جرج نادر.

این روزنامه عکسی از دیدار صمیمانه جرج نادر در کنار محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، منتشر کرده است.

نادر در ملاقات با پسر ترامپ درست سه ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۱۶ به او گفته است که دو کشور عربی مایل هستند برای حمایت از دونالد ترامپ هر کاری انجام دهند تا او به پیروزی برسد.

از قرار دیداری که در برج ترامپ در نیویورک صورت گرفت، از سوی اریک پرینس، مؤسس شرکت امنیتی خصوصی «بلک‌واتر» سازماندهی شده و در دیدار یادشده یک کارشناس ارشد اسرائیلی به نام «جوئل زمیل» نیز حضور داشته است.

در همین راستا یک شرکت مرتبط با زمیل قصد داشته از طریق دستکاری شبکه‌های اجتماعی به سود ترامپ عمل کند. جوئل زمیل به پسر ترامپ قول داده که می‌تواند با راه انداختن تعداد بیشماری حساب‌های کاربری ساختگی، فضای مجازی را به سود دونالد ترامپ هدایت کند.

جرج نادر پس از انتخابات به همراه جوئل زمیل به کاخ‌سفید رفته و با جرد کوشنر، داماد و از مشاوران ارشد ترامپ دیدار کرده‌است.

وال استریت ژورنال نیز گزارشی را در این رابطه منتشر کرده و می نویسد: هم‌اکنون اف بی آی FBI درباره فعالیت های زمیل سرگرم تحقیق است.

به نوشته نیویورک تایمز، محتوا و هدف اصلی این دیدارها (دیدارهای پس از پیروزی ترامپ در انتخابات) مقابله با خطر ایران بوده است. علاوه بر آن، جرج نادر با مقام‌های ارشد امنیتی و نظامی عربستان دیدار کرده و به آنها در مورد راه‌های اقتصادی مقابله با ایران پیشنهادهای مشخصی ارائه داده است.

نیویورک تایمز فاش شدن ملاقات نماینده عربستان و امارات با فرزند ترامپ را نشانه آن می‌داند که تنها دولت روسیه نبوده که قصد داشته است به قصد پیروزی ترامپ در روند انتخابات آمریکا دخالت کند.

طبق قوانین ایالات متحده، هرگونه دخالت کشورهای بیگانه، در روند انتخابات آن کشور، از جمله هرگونه حمایت مالی، ممنوع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید