شهریه مدارس شاهد، ۱۰ درصد اضافه شد/ ظرفیت محدود است

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۵۷
    کد خبر :285506

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری جزییات ثبت‌نام در مدارس شاهد را اعلام کرد.

محمد رضا رزاقی مدیر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با موضوع «ثبت نام مدارس شاهد»، در نشست حبری صبح امروز اعلام کرد: زمان ثبت نام در دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم میان پایه‌ها از اول تا دهم مرداد است و بررسی مدارک نیز از دهم تا پانزدهم مرداد انجام می‌شود و ثبت نام قطعی آنها شانزدهم مرداد است.

به گفته وی ثبت نام در پایه اول ابتدایی مدارس شاهد از ابتدای خرداد آغاز می شود و والدین تا ۱۵ خرداد زمان دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی گفت: از ۱۷ تا ۱۹ خرداد پیامک برای والدین ارسال می شود و دانش آموزان بر اساس امتیازات در این مدارس جذب می شوند. از ۲۰ تا ۲۷ خرداد ماه والدین دعوت می‌شوند تا مدارک را بیاورند و نتایج قطعی نهایتا تا سوم تیرماه اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال مانند قبل ۱۳۵۰ مدرسه شاهد فعال هستند و هر مدرسه بر اساس ظرفیت خود دانش آموزان را ثبت نام می کند که آمار آنها به مدارس ارائه شده است و امکان تغییر ظرفیت وجود ندارد.

به گفته وی پیش بینی می شود بعد از هفدهم مرداد در مدارس متوسطه فعالیت‌های کلاسهای پیش نیاز نیز انجام شود.

به گفته وی ثبت نام پایه هفتم نیز از اول تا ۱۴ تیر در سامانه سها انجام می شود که ۱۶ تیر پیامک برای والدین ارسال می شود تا مدارک خود را برای ثبت نام قطعی بیاوند که این کار تا سوم مرداد انجام می شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره «شهریه» مدارس شاهد نیز اظهار کرد: شهریه نسبت به سال گذشته مشمول افزایش ۱۰ درصدی شده است. شهریه برای دوره ابتدایی بین ۳۸۰ تا ۶۴۰ هزار تومان، دوره متوسطه اول بین ۴۴۰ تا ۷۳۰ هزار تومان و دوره متوسطه دوم بین ۵۳۰ تا ۹۵۰ هزار تومان تعیین شده که به حسب شرایط بومی و منطقه‌ای استانها بین این دو رقم خواهد بود.

رزاقی ادامه داد: پیش بینی این است بعد از ۱۷ مرداد ماه در مدارس متوسطه اول و دوم کلاس های پیش نیاز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جدول امتیازات ثبت‌نام در مدارس شاهد نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نکرده است.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران گفت: پیش بینی رقم دانش آموزی ما ثابت است و قصدی برای گسترش مدارس شاهد نیست. ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در مدرسه شاهد داریم.

وی در خصوص شهریه مدارس شاهد اظهار کرد: شهریه را با عنوان فعالیت های خدمات پرورشی و فوق برنامه مطرح می کنیم که در ستاد شاهد تعیین می شود و امسال افزایش ۱۰ درصدی دارد.

به گزارش مهر، رزاقی ادامه داد: شهریه فعالیت های فوق برنامه مدارس شاهد در دوره ابتدایی حداقل ۳۸۰ هزار تومان و حداکثر ۶۴۰ هزار تومان؛ در دوره متوسطه اول حداقل ۴۶۰ هزار تومان و حداکثر ۷۳۰ هزار تومان و در دوره متوسطه دوم حداقل ۵۳۰ هزار تومان و حداکثر ۹۵۰ هزار تومان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید