افزایش امنیت بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ پس از حملات تروریستی

  • ورزشی
  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۴۸
    کد خبر :285317

مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی از افزایش امنیت این بازی‌ها خبر دادند.

به دنبال حملات تروریستی اخیر در اندونزی، «ساندیاگا اونو» معاون فرماندار شهر جاکارتا اعلام کرد که مسائل امنیتی بیشتری در جریان برگزاری بازی‌های آسیایی 2018 در نظر گرفته خواهد شد.

اوایل ماه جاری میلادی سه انفجار در بیرون از سه کلیسا در شرق جاوا رخ داد. همچنین یک روز بعد از آن نیز یک انفجار دیگر در نزدیکی ستاد پلیس شهر صورت گرفت که همه این حملات تروریستی منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم شد. روز چهارشنبه 16 می نیز چهار مرد در سوماترا با شمشیر حمله کردند که منجر به کشته شدن یک نفر شد.

این حملات هیچ‌کدام در جاکارتا و پالمبانگ رخ نداده، اما باعث نگرانی درخصوص امنیت بازی‌ها شده است. «ساندیاگا اونو» در این باره گفت: «ما متعهد هستیم تا درباره تامین امنیت بازی‌ها اطمینان بدهیم. ما قصد داریم 300 دوربین مداربسته به تعداد 6 هزار دوربین مداربسته‌ای که پیش از این در نظر گرفته بودیم، اضافه کنیم. این دوربین‌ها قادر به اسکن تصویر چهره افراد هستند.»

به گزارش تسنیم، همچنین قرار است تعداد نیروهای امنیتی نیز نسب به پیش‌بینی قبلی بیشتر شود. گفته می‌شود 25 هزار نیروی امنیتی در کنار 36 هزار مقام مسئول، کار تامین امنیت و برگزاری این بازی‌ها را بر عهده خواهند داشت. قرار است 20 هزار پلیس در جاکارتا و 3 هزار پلیس هم در پامبانگ حضور داشته باشند.

این برای اولین بار است که کشور اندونزی از سال 1962 به بعد میزبانی بازی‌های آسیایی را بر عهده می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید