آغاز به‌کارپایگاه‌های اوقات فراغت از اول تیر/۳۰ مهرآخرین مهلت شرکت در جشنواره«گلدسته سرو»

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۲۱
    کد خبر :285223

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح جزئیات برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری “گلدسته سرو” گفت: فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت نیز از اول تیرماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیتهای پرورشی همواره ساری و جاری است چه مدارس دایر باشند و چه نباشند گفت: نقطه عطف فعالیتهای هنری و فرهنگی در بخشهای مختلف و مقاطع مختلف، تابستان است که از مهمترین آنها مسابقات هنری و فرهنگی است.

وی افزود: بر این اساس دانشآموزان در یک رقابت علمی گسترده حضور می یابند و مرحله پایانی با شرکت ۲۰۰۰ نفر در نیمه دوم مرداد در اردوگاه باهنر برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک محور دیگر اوقات فراغت است گفت: دستورالعمل جامع اوقات فراغت با دستور وزیر آماده و به استانها ابلاغ شده و نگاه آن کیفی بخشی فعالیتها و توسعه فعالیتها در مناطق روستایی است.

کاظمی ادامه داد: از امروز برنامهریزی فعالیتهای اوقات فراغت در استانها شروع شده است. برگزاری اردوهای هدفمند منطقهای، استانی و ملی طراحی شده است که طبق روال انجام خواهد شد و اردوی زیارت اولیها از مهمترین آنهاست.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار دانشآموز در این طرح شرکت میکنند که با همکاری خوب آستان قدس به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار می‌شود گفت: اردوی زیارت اولیها به توسعه و تعمیق سیره رضوی و آشنایی با عترت اثرات ارزشمندی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در حوزه نماز یکی از اتفاقات خوبی که با همکاری دو اداره کل قرآن و عترت و فرهنگی و هنری رخ داده برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «گلدسته سرو» است که در راستای فرمایشات رهبری برای دعوت دانش آموزان به نهضت نماز طراحی شده است و هدف آن توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز است.

کاظمی با بیان اینکه این جشنواره از ۱۵ اردیبهشت به میزبانی استان گلستان فعالیت خود را در ۱۱ رشته شروع کرده است عنوان کرد: رشتههای این جشنواره شامل سرود همگانی، نمایش کوتاه بین دو نماز، ساخت نرم افزارهای مورد نیاز، وب نوشت، سرود گروهی، عکاسی، خوشنویسی، نقاشی و شعر است که در دو بخش فرهنگیان نیز شرکت می‌کنند.

به گفته وی مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ مهر تعیین شده است و اختتامیه اواسط سال تحصیلی آتی در آذرماه به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کلیه فرمایشات رهبری در حوزه اجلاسهای ۲۶ گانه نماز که مرتبط با آموزش و پرورش بوده را استخراج کردهایم گفت: ایشان به ۱۶ محور اساسی اشاره کردهاند. راهکارهایی را برای عملیاتی کردن راهبردهای رهبری پیش بینی کردیم که در قالب کتابی چاپ و در اختیار مدیران مدارس قرار میدهیم.

کاظمی در ادامه از شروع فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت با شعار هر دانش آموز یک مهارت و حمایت از کالای ایرانی از اول تیرماه خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان آموزش و پرورش برنامه های مختلفی را تدارک دیده که برگزاری محافل انس با قرآن، مجالس تفسیر و تلاوت قرآن، حصور در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و مراسم اعتکاف از این جمله است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید