کم‌فروشی به‌جای گران‌فروشی

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ۱۵:۱۳

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: معمولا در بازرسی‌هایی که از سوی تعزیزات و سایر نهادها صورت می‌گیرد به قیمت توجه می‌شود، در حالی که ممکن است کم‌فروشی مشکلات بیشتری برای مردم ایجاد کند.

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نمی‌خواهم بگویم که در واحدهای صنفی تخلف صورت نمی‌گیرد. به هر صورت حتی در فروشگاه‌های بزرگ در میادین میوه و تره و بار که متعلق به شهرداری‌ بوده و رقیب ما هم حساب می‌ شوند، ممکن است گاه تخلفاتی صورت بگیرد؛ همان طور که این اتفاق در تمام صنوف اتفاق می‌افتد، اما در صنف ما معمولا گران‌فروشی بیشتر از سایر موارد مورد توجه قرار می‌گیرد، در حالی که ممکن است کم‌فروشی به مراتب بیش از گران‌فروشی باشد.

وی ادامه داد: شاید عدم نظارت صحیح بازرسی اصناف و تعزیرات شرایطی ایجاد کند که اگر یک واحد صنفی به عنوان مثال گوشت مرغ را ۱۰۰ تومان گران‌تر بفروشد متخلف حساب شود اما توجهی به نحوه فروش آن واحد صورت نگیرد. اکنون کمتر پیش می‌آید که افرادی که اقدام به کم‌فروشی می‌کنند مورد اعتراض قرار گیرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی همچنین عنوان کرد: حتی گاهی ممکن است برخی واحدهای صنفی قیمتی پایین‌تر از قیمت روز را اعلام کنند اما در هنگام فروش حجمی که به دست مشتری می‌رسد، کاذب باشد.

یوسف‌خانی در مورد برخی فروشگاه‌ها که گاه مواد پروتئینی خود را با ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسانند، گفت: گاهی ممکن است فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ برای تبلیغ تخفیف هایی را در نظر بگیرند اما به طور کلی بازار مواد پروتئینی به گونه‌ای است که در خرده‌فروشی سود این محصولات در نهایت ۱۰ درصد است. در چنین شرایطی طبیعی است که ارائه تخفیف‌های بیش از این رقم چندان منطقی به نظر نرسد و باید دقت کرد که آیا از نظر تاریخ مصرف و سایر موارد محصولی که خریداری می‌شود، کیفیت مطلوب را داراست یا خیر؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید