تبلت ۴۰۰ دلاری مایکروسافت برای رقابت با iPadهای اپل عرضه می‌ شود

    کد خبر :284828

مایکروسافت درنظر دارد با عرضه یک تبلت ارزان‌قیمت از خانواده سرفیس، به مبارزه با iPad های اپل در این بازه‌ی قیمتی بپردازد. نمایشگر کوچک‌تر، درگاه USB-C و البته وسایل جانبی ارزان‌قیمت همانند صفحه‌کلید و قلم stylus از ویژگی‌های این محصول خواهد بود.

بر اساس گزارش وب‌سایت خبری بلومبرگ(Bloomberg)، مایکروسافت در نظر دارد با عرضه یک تبلت ۴۰۰ دلاری از خانواده‌ي سرفیس به رقابت با آی‌پد‌های اپل در این بازه‌ی قیمتی بپردازد و زمان عرضه احتمالی این تبلت نیز فصل پاییز خواهد بود. در حال حاضر ارزان‌ترین مدل تبلت‌های سرفیس مایکروسافت قیمتی حدواً ۸۰۰ دلاری و دیگر پیکربندی‌ها بالای هزار دلار قیمت دارند.

بلومبرگ با اشاره به قیمت ۴۰۰ دلاری این تبلت می‌گوید که اندازه‌ی نمایشگر از ۱۲.۳ اینچ به ۱۰ اینچ کاهش می‌یابد و همچنین انتظار داریم که وضوح تصویر آن نیز کمتر از نمونه‌های گران قیمت‌تر Pro با وضوح ۱۸۲۴x۲۷۳۶ باشد. این گزارش همچنین اضافه می‌کند که تبلت ارزان‌قیمت مایکروسافت دیگر آن طراحی ظریف مدل‌های پرو را نخواهند داشت ولی با این حال از همان درگاه شارژ USB-C خانواده‌ی سرفیس بهره‌مند خواهند بود.

بر اساس این گزارش، مایکروسافت در حال طراحی و ساخت وسایل جانبی ارزان‌قیمتی همانند صفحه‌کلید و قلم Stylus برای این محصول است ولی با این حال همچنان پایه‌ نگهدارنده‌ی معروف آنان در این محصول هم وجود خواهد داشت. همچنین ظرفیت‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به همراه گزینه ی LTE از دیگر ویژگی‌های احتمالی آن است.

تبلت جدید مایکروسافت حدوداً‌ ۲۰ درصد سبک‌تر از نمونه‌های قبلی خود است و بر اساس گزارش بلومبرگ، شارژدهی آن هم ۴ ساعت کمتر از دیگر نمونه‌ها خواهد بود. البته با این که این گونه حدس زده می‌شد که این تبلت با پردازنده‌های کوالکام و با شعار Windows on ARM مایکروسافت به بازار بیاید، اما خبرها نشان از عرضه این محصول با چیپ‌های اینتل دارد.

بلومبرگ در ادامه‌ی گزارش خود اشاره کرده است که این تبلت همانند برادران گران‌قیمت خودش با نسخه‌ی Windows 10 Pro عرضه می‌شود. همچنین قیمت ۴۰۰ دلاری آن می‌تواند فرصتی را برای مایکروسافت فراهم کند تا به تواند سرویس‌های خودش را به محیط‌های آموزشی وارد کرده و به رقابت با تبلت‌های آی‌پد و کروم‌بوک در این زمینه بپردازد. با این حال خبر‌هایی وجود دارد که احتمال از عرضه این محصول با نسخه‌ی Windows 10 S با قابلیت ارتقا به نسخه‌ی Pro می‌دهد که البته با توجه صحبت‌های پیشین مایکروسافت، احتمال عرضه نسخه‌ای از ویندوز که Windows 10 S به عنوان یکی از حالت‌های درونی آن، قابلیت فعال‌سازی داشته باشد، هم وجود دارد. نکته‌ي مهم مسئله در این است که بلومبرگ سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی درج اخبار تبلت‌های سرفیس دارد و برای همین احتمال صحیح بودن این گزارش چندان دور از ذهن نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید