آمادگی هلال احمر ایران برای راه اندازی مرکز درمانی در گرجستان

    کد خبر :284695

رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: هلال احمر ایران به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۴ کشور دنیا مراکز درمانی دایر کرده است.

دکتر علی اصغر پیوندی در دیدار با «ناتیا لولادزی» رئیس صلیب سرخ گرجستان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران با سابقه‌ای ۹۵ ساله مشغول فعالیت است، گفت: ایران، کشوری حادثه خیز بوده و با توجه به اینکه حوادث بسیاری در ایران به وقوع پیوسته است و بیشتر حوادث نیازمند امدادرسانی بوده به همین دلیل جمعیت هلال احمر در امداد و نجات بسیار توانمند است؛ علاوه بر مقوله امداد و نجات، جمعیت هلال احمر در مقوله جوانان، داوطلبان، بهداشت و درمان و آموزش نیز تجربیات خوبی دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر، به وجود کارخانه تولید اقلام امدادی چون چادر اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر ایران همواره در تلاش بوده تا اقلام مورد نیاز امدادی یا داروها را تولید کند که خوشبختانه در این زمینه از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم.

وی با اشاره به وجود ۱۴ مرکز درمانی هلال احمر ایران در کشورهای آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا، بیان کرد: جمعیت هلال احمر ایران به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۴ کشور دنیا مراکز درمانی دایر کرده است که از جمله مهمترین آنها می‌توان به بیمارستان ایرانیان در امارات متحده عربی و جنوب لبنان اشاره کرد.

پیوندی با اشاره به کمک هلال احمر به مردم مسلمان و غیر مسلمان در بسیاری از نقاط دنیا، اظهارداشت: جمعیت هلال احمر ایران سعی کرده است هر جا فریاد مظلومی بلند بوده نسبت به کمک به آن‌ها اقدام کند.

وی درباره همکاری های نزدیک جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ گرجستان، گفت: جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ گرجستان هر دو عضو هیئت حاکمه هستند و این هیئت در تصمیمات اتخاذ شده از سوی فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر بسیار تاثیرگذار است.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، صلیب سرخ گرجستان از پتانسیل های خوبی برخوردار است که دو جمعیت می توانند هم افزایی داشته باشند تا در پاسخ به مشکلات مردم در سوانح و حوادث از توانمندی بیشتری برخوردار شوند.

در بازدید از سازمان امداد ونجات ایران احساس غرور کردم

در ادامه این دیدار ناتیا لولادزی رئیس صلیب سرخ گرجستان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ گرجستان عضو فدراسیون هستند، تاکید کرد: فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر به صورت سنتی اداره می شود و ما می توانیم تغییرات مثبتی را در این فدراسیون داشته باشیم و از این طریق به جمعیت های ملی که ضعیف تر هستند کمک کرده و با تقویت این جمعیت ها به توانمندتر شدن فدراسیون کمک کنیم.

وی به بازدید خود از سازمان امداد و نجات اشاره کرد و ادامه داد: در بازدیدی که از سازمان امداد و نجات داشتم احساس غرور کردم که یک جمعیت ملی مثل ایران در زمینه امداد و نجات بسیار توانمند است و با تجهیزات قابل توجه به امدادرسانی به مردم می پردازد.

لولادزی با بیان اینکه برای صلیب سرخ گرجستان امداد سانحه و کمک در زمان حوادث از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: دولت این دو وظیفه را بر عهده صلیب سرخ گذاشته است.

وی با اشاره به یادداشت تفاهم میان هلال احمر ایران و صلیب سرخ گرجستان در ترکیه، خاطرنشان کرد: مواردی در یادداشت تفاهم نامه مطرح شده است که ما آمادگی لازم برای اجرای آن را داریم.

به گفته وی، هر گاه سانحه ای در گرجستان به وقوع پیوسته هلال احمر ایران جزو جمعیت های نخست کمک رسان بوده است.

آمادگی هلال احمر ایران برای راه اندازی مرکز درمانی در گرجستان

در ادامه این دیدار، محمود محمدی نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره اعلام آمادگی صلیب سرخ گرجستان برای تاسیس مرکز درمانی هلال احمر ایران در این کشور، گفت: صلیب سرخ گرجستان آمادگی خود را برای تاسیس مرکز درمانی اعلام کرده است که در صورت اختصاص ساختمان از سوی صلیب سرخ گرجستان این مرکز راه اندازی خواهد شد.

به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرد: همچنین درخواست صلیب سرخ گرجستان درباره خرید چادر و سایر اقلام امدادی مورد نیاز از هلال احمر ایران که از دیگر محورهای مذاکرات انجام شده است، نیز مورد موافقت قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید