نفت برنت ششمین هفته سوددهی را به پایان رساند

    کد خبر :284689

جمعه شب، قیمت‌های نفت افت کرد، اما قیمت نفت برنت ششمین هفته متوالی از سوددهی را برای خود به ثبت رساند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، جمعه شب، قیمت‌های نفت افت کرد، اما قیمت نفت برنت ششمین هفته متوالی از سوددهی را برای خود به ثبت رساند. قیمت نفت این هفته با زوال تولید ونزوئلا، تقاضای بالای جهانی، و قریب‌الوقوع بودن تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران، تقویت شد.

پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، برای تحویل در ماه جولای، ۲۶ سنت یا ۰.۳ درصد افت کرد و به ۷۹.۰۴ دلار رسید. این بنچ‌مارک جهانی، روز پنج‌شنبه برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۴ تا کنون، از سطح ۸۰ دلار عبور کرد. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند، لااقل در کوتاه مدت، به علت نگرانی‌های موجود در مورد عرضه، قیمت نفت از این هم بالاتر برود. تنها از آغاز امسال تا به حال، قیمت نفت برنت بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

قیمت هر بشکه پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، برای تحویل در ماه جون، ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۲۸ دلار رسید. این شاخص نفتی سومین هفته متوالی سوددهی خود را ثبت کرد.

ابهیشک کومار، تحلیل‌گر ارشد انرژی در شرکت گلوبال گَس آنالیتیکس از اینترفکس انرژی در لندن، گفت: قیمت‌های نفت وارد مرحله خرید بیش از حد شده‌اند که این باعث شد قبل از پایان هفته، امروز برخی سرمایه‌گذاران به دنبال تثبیت سود خود باشند و به فروش هجوم بیاورند که نتیجه آن افت قیمت‌ها بود.

سرمایه‌گذاران با دقت به انتخابات روز یکشنبه ونزوئلا می‌نگرند. درصورتی که نیکولاس مادورو مجددا برای یک دوره ۶ ساله انتخاب شود، ممکن است تحریم‌های جدیدی از سوی آمریکا بر علیه این کشور وضع گردد. تحریم‌های جدید، می‌تواند باعث کاهش بیشتر عرضه نفت این کشور شود.

بارکلیز اعلام کرده است که تولید نفت ونزوئلا ممکن است به کمتر از ۱ میلیون بشکه در روز سقوط کند.

از سوی دیگر، بانک سرمایه‌گذاری جفریز آمریکا هم اعلام کرد، تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران می‌تواند بیش از ۱ میلیون بشکه از عرضه نفت جهان کاهش دهد.

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز، این هفته تعداد چاه‌های نفت فعال آمریکا در رقم ۸۴۴ حلقه ثابت ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید