دور جدید بازداشت حقوقدانان و مخالفان عادی‌سازی روابط با اسرائیل در عربستان

  • سیاسی
  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۱۸
    کد خبر :284676

رسانه‌ها، حقوقدانان و فعالان شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که نیروهای امنیتی عربستان به تازگی دور جدیدی از بازداشت‌ها را علیه مخالفان عادی‌سازی روابط با اسرائیل آغاز کرده‌اند.

به گزارش بازتاب، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، فعالان شبکه‌های اجتماعی تاکید کردند، ‌مسؤولان عربستانی روز پنج‌شنبه چهره‌های جدید متعددی از جمله مردان و زنان فعال در حوزه حقوق بشر و مخالفان عادی‌سازی روابط با اسرائیل در عربستان مانند دکتر محمد الربیعه، دکتر ابراهیم المدیمیغ و فعالان زنی چون لجین الهذلول، عزیزه الیوسف و ایمان النفجان و نیز نوره فقیه، خواهر زندانی منصور فقیه را بازداشت کردند.

عبدالله الغامدی، فعال عربستانی مقیم انگلیس اظهار داشت: مسؤولان عربستانی همچنان مادر و برادرم را برای بیش از ۵۰ روز در بازداشت نگه داشته‌اند و به خانواده‌ام اجازه ملاقات با آنها را نمی‌دهند.

الغامدی در مارس گذشته اعلام کرده بود که دستگاه امنیتی عربستان مادر بیمارش که بیش از ۶۰ سال دارد و برادر کوچکش را در شهر جده با هدف تهدید او و تحت فشار گذاشتنش بازداشت کردند.

عفو بین‌الملل در ژاویه گذشته حبس دو فعال حوزه حقوق بشر یکی به مدت ۱۴ سال و دیگری هفت سال به اتهاماتی چون تشکیل یک جمعیت بدون مجوز را تایید کرد.

عفو بین‌الملل اعلام کرد، حکم حبس این دو فعال، موید نگرانی‌ها از رهبری جدید در سایه حکمرانی محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور است که برای خاموش کردن جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر مصمم است.

نام بن سلمان همراه با “معامله قرن” شنیده می‌شود که بسیاری از ابعاد آن مبهم است و در صورت اجرایی شدنش حق فلسطینی‌ها برای بازگشت به سرزمین‌شان و حق آنها درباره قدس و کشور فلسطین از بین می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید