آب روستاهای قشم قطع شد

    کد خبر :28447

روستاهای قشم از شب گذشته آب ندارند  و به نظرمی رسد تلاش مدیران مربوطه برای وصل مجدد آب این روستاها تاکنون بی نتیجه مانده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ گزارش های مردمی از قشم حاکی از این است که از ساعات پایانی شب گذشته ابتدا فشار آب در روستاهای جزیره به شدت افت کرده و پس از آن آب این روستاها تماما قطع شد و این قطعی آب تا این لحظه ادامه دارد.
بررسی های خبرنگار تسنیم نشان می دهد در روزهای اخیر به منظور افزایش ظرفیت تولید برق جزیره قشم با توجه به نزدیک شدن به روزهای پیک مصرف برق؛ یک نیروگاه 75 مگاواتی قدیمی در این جزیره که واحدهای آن کهنه است و راندمانی زیر 20 درصد دارد وارد مدار شده است.
با وارد مدار شدن این نیروگاه؛ پروژه تولید همزمان آب و برق مپنا در این جزیره با افت قابل توجه در گاز ورودی مواجه شد و در نهایت به دلیل نرسیدن سوخت گاز از مدار خارج شد. به عبارتی از مدار خارج شدن پروژه تولید همزمان آب و برق مپنا که 15 هزار مترمکعب در روز آب روستاهای قشم را تامین میکند؛ دلیل قطع آب این روستاها است.
بررسی های اولیه تسنیم حاکی از این است که بسترهای گازرسانی در جزیره قشم دارای نقصان های کمی؛ کیفی و فنی است و افت فشار گاز شبکه این جزیره به قطع آب روستاها منجر شده است.
اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید