ادعای شهادت نیروهای ایرانی در فرودگاه حماه سوریه کذب است ؟

  • سیاسی
  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۹:۲۴
    کد خبر :284430

یک مقام مطلع ایرانی در سوریه تاکید کرد: ادعای برخی رسانه‌های غربی – عربی درباره شهادت شماری از مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه در مرکز سوریه کاملا دروغ و بی اساس است. شبکه خبری اسکای نیوز در خبری فوری اعلام کرد که در انفجار‌های رخ داده در فرودگاه نظامی حماه در مرکز سوریه، ۵۷ تن از نیرو‌های ایران به شهادت رسیدند.
این مقام آگاه ایرانی مستقر در سوریه اظهار داشت: ادعای رسانه های غربی – عربی در مورد شهادت شماری از مستشاران ایرانی در حماه صرفا تبلیغاتی بوده و در راستای تقویت روحیه صهیونیست هاست.
به گزارش بازتاب شبکه خبری اسکای نیوز امروز عصر در خبری فوری اعلام کرد که در انفجارهای رخ داده در فرودگاه نظامی حماه در مرکز سوریه، 57 تن از نیروهای سپاه پاسداران ایران به شهادت رسیدند.
عصر امروز انفجار شدیدی در اطراف فرودگاه حماه در مرکز کشور سوریه روی داد.
منابع محلی اعلام‌ کردند: احتمالا یک انبار مهمات در فرودگاه حماه منفجر شده است.
برخی منابع آگاه اعلام کردند که احتمالا انفجارها در انبارهای مهمات و ناشی از بالا رفتن دمای هوا و خطای انسانی رخ داده است.
شهر حماه مرکز استانی با همین نام در مرکز سوریه و پس از دمشق، حلب و حمص چهارمین شهر بزرگ این کشور است؛ این شهر در فاصله210 کیلومتری پایتخت سوریه قرار دارد.
دو هفته پیش نیز برخی رسانه های مخالف سوریه به نقل از نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس ادعا کرده بودند که در اثر حمله (تجاوز) اسراییل (رژیم صهیونیستی) به سوریه 11 نیروی ایرانی شهید شده اند؛ در همان زمان نیز این خبر رد شد.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز بیست و چهارم اردیبهشت ماه جاری ادعا کرده بود که به دنبال حملات اسرائیل به اهداف ایرانی در سوریه، تصاویر ماهواره ای از فرودگاه بین المللی دمشق نشان از وجود خسارات گسترده و ویرانی دارد.
بنابر ادعای این روزنامه صهیونیستی، تصاویر نشان می دهد که یک انبار به مساحت 30 در 15 متر نزدیک پایانه اصلی فرودگاه دمشق و همچنین یکی از ساختمان های متعلق به نیروهای ایرانی کاملا تخریب شده است.
این ادعا در حالی مطرح شد که خبرنگار ایرنا با حضور در منطقه مورد ادعای صهیونیست ها هیچگونه آسیبی در ساختمان متعلق به نیروهای ایرانی و فرودگاه دمشق مشاهده نکرد.
ادعاهای مقامات و رسانه های صهیونیستی صرفا تبلیغاتی است و عموما مصرف داخلی دارد و متاسفانه برخی از رسانه های منطقه نیز بدون تحقیق ادعاهای دروغ مقامات و رسانه های صهیونیستی را پذیرفته و بازنشر می کنند، اقدامی که به اعتبار رسانه ای آنها لطمه می زند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید