مزاحم اینستاگرامی افغان در رشت دستگیر شد

  • حوادث
  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۷:۵۶
    کد خبر :284350

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه های اجتماعی برای احدی از شهروندان ایجاد مزاحمت می کرد خبر داد.

سرهنگ محمدخانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان صومعه سرا به دادخواهی خانم ۳۵ ساله ای، مبنی بر اینکه فردی ناشناس در اینستاگرام از چند ماه پیش با ارسال مطالب موهن و توهین آمیز، آسایش و آرامش وی را سلب نموده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عامل مزاحمت برای شهروند گیلانی در اینستاگرام ،که مردی ۲۰ ساله اهل افغانستان و ساکن تهران بود، شناسایی، با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در رشت دستگیر شد.

خبرآنلاین:این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: متهم با توجه به ادله دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان صومعه سرا معرفی و از آن طریق با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به افزایش جرایم رایانه ای اظهار کرد: هرگونه مزاحمت در فضای سایبری برابر قانون جرایم رایانه ای جرم محسوب شده و قانون گذار در قانون جرایم رایانه ای،جرم انگاری شده و مرتکبان چنین جرایمی به حبس،شلاق و جزای نقدی محکوم خواهند شد.

سرهنگ محمدخانی در پایان از شهروندان خواست، در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها،محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند،

وی تاکید کرد: در ارتباط، انتشار و اشتراک کاربران تقوای رسانه ای را رعایت کنند، ضمن آن که در انتخاب گزینه های پیام رسان ایرانی شک نکنند.

سرهنگ محمدخانی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با موارد مشابه یا جرائم مشهود در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید