اعلام یک آمار خون رنگ دفاع مقدس

    کد خبر :28426

وزیر بهداشت به جزئیات تعداد جراحی‌ها و میزان مجروحیت‌ها در دوران دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی با اشاره به حضور جامعه پزشکی در کنار سایر رزمندگان در دوران‌دفاع مقدس، اظهار داشت: در آن دوران حدود 100 هزار عمل جراحی توسط جامعه پزشکی انجام شد و یک میلیون نفر از مجروحین و مصدومین بودند که جامعه پزشکی و‌ پرستاران از آنها مراقبت می‌کردند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی هم بخشی از مردم هستند، افزود: جامعه پزشکی هم در دوران دفاع مقدس شهید و مجروح دادند و افتخار این جامعه این است که در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در حال حاضر در کنار مردم هستند.

هاشمی در حاشیه سی و دومین محفل انس تیم اضطراری دورا ن دفاع مقدس و اعضای بسیج جامعه پزشکی افزود: خوشحالیم که گوهران نایابی در جامعه پزشکی همانند سایر صنوف وجود دارد.

وی در ادامه در خصوص الهام گرفتن پزشکان از آیات الهی گفت: در گروه پزشکی توجه به مبانی دینی و فروعات دین نسبت به سایر گروه ها به دلیل ذات رشته پزشکی و نزدیکی با نشان های الهی از لحاظ بیولوژیکی در اعضا بیشتر است.

وزر بهداشت افزود: گروه‌های پزشکی آیات الهی را به دلیل مشاهده از نزدیک بیشتر احساس می‌کنند.

هاشمی با اشاره به علاقه مندی گروه‌های پزشکی به قرآن، خاطرنشان کرد: در کروهای علوم پزشکی تعداد قاریان قرآن کم نیست و طبق مطالعات دفتر رهبر معظم انقلاب دانشجویان ما در این حوزه در رتبه بالاتری نسبت به سایر رشته‌ها قرار دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید