چکناواریان: موسیقی نمی‌گذارد احساس پیری کنم

    کد خبر :283976

رهبر ارکستر کشورمان گفت: بچه‌ها را باید از سنین پایین به سمت موسیقی تربیت کرد تا بتوانند در عرصه موسیقی فعالیت کرده، موثر باشند و آثاری ماندگار را در آینده برای کشور خلق کنند.

لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر کشورمان درباره هنر گفت: هنر زبان خداوند و هدیه الهی برای مردم است و بدون هنر نمی توانیم زندگی کنیم.

وی در همین راستا افزود: همانگونه که خداوند همه نعمت‌ها را به بندگانش ارزانی داشته، هنر نیز نعمتی از نعمت‌های خداوند به مردم است و در زندگی از همه چیز مهم‌تر است.

این رهبر ارکستر درباره تحول و شکل‌گیری درست موسیقی در افراد بیان کرد: بچه‌ها را باید از سنین پایین به سمت موسیقی تربیت کرد تا بتوانند در عرصه موسیقی فعالیت کرده، موثر باشند و آثاری ماندگار را در آینده برای کشور خلق کنند.

چکناواریان ادامه داد: البته از وضعیت آموزش موسیقی در مراکز آموزشی اطلاعی ندارم و نمی‌توانم درباره چگونگی آن صحبت کنم.

وی درباره وضعیت روحی و جسمی خود اظهار کرد: این روزها حالم خوب است و به فعالیت مشغول هستم. هشتاد سال سن دارم اما موسیقی نمی‌گذارد احساس پیری کنم و در دل، جوانی تازه نفس دارم و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.

چکناواریان خاطرنشان کرد: بنده در یک دوره زمانی در آمریکا استاد دانشگاه بودم اما به دلیل اینکه نمی‌خواستم در کمیسیون‌های مختلف شرکت کنم و جلسه‌های متعددی داشته باشم، فعالیتم را در آن حوزه ادامه ندادم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید