علل کاهش شدید قیمت طلا به زیر ۱۳۰۰دلار

    کد خبر :283944

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش تنش های سیاسی و تقویت ارزش دلار و نرخ بهره اوراق خزانه داری آمریکا مهمترین علل کاهش شدید قیمت طلا به زیر ۱۳۰۰ دلار در هر اونس بوده است.

اسکراپ رجیستر، در شرایطی که شاخص ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در 5 ماه اخیر رسیده و نرخ بهره اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز برای نخستین بار از سال 2011 میلادی از مرز 3 درصد فراتر رفته است. قیمت طلا روز سه شنبه به پایین ترین سطح خود از ابتدای سال 2018 میلادی کاهش یافت.

به گزارش بازتاب به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افت قیمت طلا به کمتر از 1300 دلار بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا است.

البته گروهی از کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که اگر طلا نتواند طی روزهای آینده با رشد و رونق مجدد روبرو شود، برای چند هفته در کانال 1200 دلاری باقی خواهد ماند.

سیمونا گامبارینی تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس گفت: طلا اخیرا با تحولات مهمی روبرو شده است. تقویت ارزش دلار مهمترین عامل برای کاهش قیمت طلا بوده است. کاهش تنش های سیاسی در عرصه بین المللی نیز تاثیر مهمی بر افت قیمت طلا داشته است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی می کند که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال حدود 1300 دلار در هر اونس تثبیت خواهد شد.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز به سرمایه گذاران بین المللی توصیه می کنند که در صورت کاهش قیمت طلا به 1290 دلار نسبت به خرید اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید