کویت: ایران سطح تولید نفتی را حفظ می‌کند

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ۱۵:۰۱

وزیر نفت کویت گفت: اگر اوپک تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید بگیرد ایران احتمالا اجازه خواهد یافت تولید نفت خود را بدون تغییر در رقم فعلی حفظ کند.

 به نقل از بلومبرگ، اسام المرزوق وزیر نفت کویت گفت اگر اوپک تصمیم به تمدید توافق کاهش تولید بگیرد ایران احتمالا اجازه خواهد یافت تولید نفت خود را بدون تغییر در رقم فعلی حفظ کند.

المرزوق که ریاست کمیته نظارت بر کاهش تولید را بر عهده دارد گفت: من فکر می کنم اگر توافق تمدید شود آنها همان سطح تولید را حفظ خواهند کرد. کویت اولین کشوری بود که خواستار تمدید توافق کاهش تولید پس از ماه ژوئن شد.

وی افزود همزمان با افزایش تقاضا و کاهش میزان ذخایر نفتی در نیمه دوم سال، قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

بر اساس توافقی که در اواخر سال گذشته میلادی به دست آمد ایران اجازه یافت به منظور باز پس گیری سهم از دست رفته خود از بازار نفت در دوران تحریم ها تولید نفت خود را افزایش دهد. از زمان کاهش تحریم های ایران در ژانویه ۲۰۱۶، تولید نفت ایران ۳۵ درصد افزایش یافته است.

تولید نفت ایران در سال جاری میلادی تثبیت شده و کمتر از ۲ درصد رشد داشته است. بر اساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی، گ تولید نفت ایران در سه ماهه نخست امسال به اندکی کمتر از ۳.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است. بر اساس توافق کاهش تولید ایران مجاز به رساندن تولید خود به این میزان بوده است.

المرزوق در ادامه گفت: آنها تولیدشان را کاهش نداده اند، اما تولیدشان را از رقمی که توافق شده بالاتر هم نبرده اند؛ ایران بر اساس توافق کاهش تولید دارد همکاری خوبی با اوپک می کند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک و سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات در حاشیه یک کنفرانس نفتی در ابوظبی گفتند، هنوز خیلی زود است در باره پیوستن ایران لیبی و نیجریه به توافق کاهش تولید در صورت تمدید توافق صحبت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید