توافق صدر و حکیم برای تشکیل دولت فرافرقه ای در عراق

  • سیاسی
  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۸:۵۰
    کد خبر :283759

«عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی و رهبر ائتلاف انتخاباتی الحکمه و «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و حامی ائتلاف انتخاباتی «سائرون» از توافق بر سر گفتگو با سایر ائتلاف ها برای تشکیل دولتی «فرا فرقه‌ای» خبر دادند.

به گزارش برنا، این دو رهبر سیاسی عراق شامگاه پنجشنبه پس از دیدار و گفتگو با یکدیگر در یک کنفرانس خبری شرکت کردند.

مقتدا صدر که ائتلاف مورد حمایت او بر اساس نتایج تقریبا نهایی اعلام شده از چهارمین انتخابات پارلمانی این کشور، رتبه نخست را کسب کرده است در این کنفرانس خبری گفت که عراق در آستانه ورود به مرحله ای جدید است که دولتی ‘پدر وار’، دموکراتیک و تکنوکرات در آن تشکیل خواهد شد.

صدر پس از این دیدار که در منطقه الحنانه نجف و محل اقامت وی انجام شد، از رای دهندگان تشکر کرد چرا که به گفته او به فاسدان رای ندادند و از اصلاحات و مرجعیت حمایت کردند.

عمار الحکیم نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد که دو ائتلاف سائرون و الحکمه با سائر ائتلاف ها(ی پیروز در انتخابات) برای تشکیل دولت آینده گفتگو خواهند کرد.

وی گفت در دیدار خود با مقتدا صدر ‘موضوع تشکیل دولتی قوی و دارای استقلال تصمیم گیری ‘ را بررسی کرده است.

به گفته وی عدم شرکت در انتخابات از سوی بخشی از مردم نشانگر میل آنان به عدم حضور مجدد چهره های سیاسی گذشته و ورود چهره های جدید است.

الحکیم گفت رویکرد ملی ما رویکردی فرافرقه ای است و دنبال تشکیل دولتی قوی و بدور از اعتبارات طائفه ای (فرقه گرایانه) هستیم تا به خواست شهروندان نزدیک باشد و بتواند خدمات لازم را به همگان ارائه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید