مجید مجیدی: سینمای ایران در شأن مردم نیست

    کد خبر :283738

کارگردان فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» گفت: سینمای ایران به مردم جفا می‌کند و فیلم‌ها در شأن مردم نیست.

عصر امروز فیلم سینمایی”آن سوی ابرها ” برای اولین‌بار در ایران و در پردیس سینمایی اطلس، با حضور مجید مجیدی کارگردان این اثر سینمایی به صورت مردمی اکران شد.

مجیدی در جمع تماشاگران و در حاشیه اکران به روی صحنه آمد و در خصوص این فیلم سینمایی اظهار کرد: توفیقی بود که امروز به زیارت امام رضا(ع) بروم و توفیق مضاعف این بود که خدمت مشهدی‌ها برسم.

وی با بیان اینکه امروز اولین نمایش “آن سوی ابرها” به صورت دوبله شده است، ادامه داد: در ابتدا فیلم با زیرنویس بود که اولین دوبله نمایش، در این سینما صورت می‌گیرد.

کارگردان و فیلمنامه نویس “آنسوی ابرها” یادآور شد: این اولین تجربه من بود که در خارج ایران به ساخت دست بزنم و این فیلم هم دربردارنده دغدغه و پرداختن من به موضوعات اجتماعی است که تنها لوکیشن عوض شده است.

مجیدی با اشاره به اینکه ساخت این اثر بسیار طاقت‌فرسا بود، تاکید کرد: این کار اولین تجربه هنرپیشگان اثر بود و همه هنرپیشگان برای اولین بار جلوی دوربین می‌رفتند و زبان هم زبان هند بود و این فاصله بسیار سخت بود.

وی با اشاره به اینکه در هند سالانه ۳ هزار فیلم ساخته می‌شود، بیان کرد: فیلم‌های هند در استودیو ساخته می‌شد و من دوست داشتم در فضای واقعی کار کنم، بمبئی شهر بسیار شلوغی است و تصور ساخت فیلم در آن برای تهیه‌کننده باورکردنی نبود.

کارگردان فیلم آن سوی ابرها متذکر شد: همه عوامل کار اهل هندوستان هستند و این فیلم سال گذشته ساخته شد و هنوز هم در هند به اکران عمومی در می‌آید و تجربه ویژه‌ای برای من بود.

مجیدی با بیان اینکه سینمای ایران بضاعت خوبی دارد که بتواند در حوزه سینما بازار جهانی را به دست بیاورد، عنوان کرد: ما خواستیم راهی را برای تجربه ساخت فیلمی دیگر باز کنیم و این مسله نیازمند حمایت مردم است.

وی با تاکید بر این نکته که مردم در این سال‌ها به خوبی از سینمای ایران حمایت کردند، ادامه داد: متاسفانه این سینما بود که نقش خود را خوب انجام نداد و استنباط من این است که سینمای ایران به مردم جفا می‌کند و فیلم‌ها در شان مردم نیست.

کارگردان فیلم آن سوی ابرها یادآور شد: ما امروز شاهد سینمایی هستیم که با فرهنگ و زندگی ما همخوانی نداشته و سینمای نازلی است که حتی به لحاظ پرداخت سینمایی ضعیف است و می‌طلبد که سینما گران توجه بیشتری به این عرصه داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید