پنتاگون: بمب افکن‌های B۵۲ در رزمایش کره جنوبی مشارکت ندارند

    کد خبر :283631

کره شمالی به حضور بمب افکن‌های B۵۲S آمریکا در مانور نظامی مشترک با کره جنوبی به عنوان دلیلی برای خروج از مذاکرات صلح اشاره کرده اما پنتاگون مشارکت این بمب افکن‌های استراتژیک در رزمایش‌های سالانه اخیر را تکذیب می‌کند.

به گزارش بازتاب به نقل از شبکه خبری ی بی اس، یک سخنگوی پنتاگون درباره این رزمایش‌ها که از جمعه گذشته آغاز شده و انتظار می‌رود تا ۲۵ مه ادامه داشته باشد، گفت: از همان ابتدا قرار نبود بمب افکن B-۵۲S در رزمایش‌ها حضور داشته باشند.

این در حالیست که خبرگزاری رسمی کره موسوم به KCNA چهارشنبه گزارش داد مانورهای مذکور شامل ۱۰۰ جنگنده با ماموریت‌های متفاوت بمب‌افکن هسته‌ای استراتژیک B۵۲ و جنگنده رادارگزیر F۲۲ رپتور با نظارت نیروهای امپریالیست آمریکا می‌شود.

این خبرگزاری که در آستانه نشست تاریخی میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از انتشار مواضع تند خودداری می‌کرد از دیرباز رزمایش‌هایی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی را اقدامی برای آمادگی تهاجم می‌داند.

این خبرگزاری رزمایش‌های اخیر را تلاشی از جانب آمریکا و کره جنوبی برای حفظ حداکثر فشار و تحریم علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره دانسته است با این حال نیروی هوایی آمریکا در بیانیه ای تاکید دارد که بمب افکن B۵۲ در رزمایش سال گذشته هم حضور نداشتند.

یک سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارد اما به نوع هواپیماهای مشارکت کننده در آن اشاره‌ای نکرد.

او گفت: قصد نداریم درباره جزئیات سخن بگوییم. ماهیت دفاعی این رزمایش مشترک چندین دهه است مشخص است و تغییری نکرده است.

در همین حال وزارت دفاع کره جنوبی، چهارشنبه اعلام کرد رزمایش‌های دو هفته‌ای مذکور به رغم اعتراض کره شمالی ادامه خواهد یافت.

این وزارتخانه به بمب افکن‌های B۵۲S اشاره ای نکرد اما گفت: این مانورها با مشارکت حدود ۱۰۰ هواپیما شامل هشت جنگنده رپتور F۲۲ است و عملیاتی مشترک میان فرماندهی عملیات‌های نیروهوایی کره جنوبی و یگان هفتم نیروهوایی آمریکاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید