ارتش سایبری نیوزیلند تقویت می شود

    کد خبر :283497

نیوزیلند تصمیم دارد بودجه سال جاری خود در حوزه امنیت سایبری را تا 3.9 میلیون دلار افزایش دهد. این موضوعی است که نشان می دهد امنیت سایبری تا چه حد برای دولت این کشور حائز اهمیت است.

به گزارش بازتاب به نقل از زد دی نت، بودجه ارتش سایبری نیوزیلند در سال 2018 یک تحول قابل توجه را پشت سر خواهد گذاشت.

کشور نیوزیلند بین کشورهای مهم جهان چندان حواشی یا حملات سایبری را متحمل نشده است، با این وجود این کشور در تلاش است تا از اصل “پیشگیری بهتر از درمان است” پیروی کرده و پیش از آن که مورد حمله سایبری شدیدی قرار گیرد زیرساخت های خود را تقویت کند.

ارتش سایبری و ضد حمله این کشور موسوم به “CERT” ، تنها اندکی بیش از 12 ماه پیش تاسیس شده، اما این سازمان تا کنون به خوبی نسبت به رویدادهای بزرگ سایبری جهان پاسخ داده است. حتی این نهاد به شرکت ها، سازمان ها و افرادی که ممکن است در حوزه حوادث امنیتی سایبری آسیب ببینند ، نیز مشاوره می دهد.

سخنگوی دولت نیوزیلند در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد:

“ما با تهدیدهایی مانند بدافزارهای مخرب، حملات مرتبط با سرویس های سایبری و سرقت داده ها رو به رو شده ایم. برای مثال حمله گروه هایی که دست به جرائم سایبری می زنند.”

سازمان مقررات بودجه نیز در خصوص این طرح جدید دولت می گوید: “این بودجه به طور خاص هزینه های جلسات حرفه ای را برای انجام فعالیت های روزمره فراهم می کند . افزون بر این ها امکان مشاوره های سیابری به سازمان های مهم را نیز در دسترس کاربران قرار می دهد.”

افزون بر این ها، دولت یک انجمن سه جانبه ویژه کسب و کار نیوزیلند و شورای اتحادیه های صنفی را برای پیشبرد پروژه های خود طراحی کرده است. پروژه ای که به افزایش سطح مهارت ها و آموزش و… کمک می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید