شرکت پستی UPS آمریکا از ون‌ الکتریکی رونمایی کرد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۱۵
    کد خبر :283389

UPS با همکاری شرکت ارایوال قصد دارد ۳۵ ون الکتریکی را در شهرهای لندن و پاریس آزمایش کند. ناوگان ون برقی UPS به‌زودی وارد مرحله عملیاتی خواهند شد.

با ظهور فناوری خودروی الکتریکی، شاهد هستیم که شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل در دنیا مانند فدکس (FedEx) و DHL به دنبال جایگزینی ناوگان قدیمی خود با ون‌های الکتریکی هستند. پیش از این شرکت بزرگ DHL آلمان از فناوری خودروی خودران و برقی پرده‌برداری کرد و با خرید شرکت تولید خودروی الکتریکی استریت‌اسکوتر، قدمی بزرگ به سمت جایگزینی ناوگان قدیمی خود برداشت. استفاده از دوچرخه‌های الکتریکی و سه‌چرخه‌های خاص، ون الکتریکی و برخی کامیون‌های برقی در چند سال گذشته امر جدیدی نیست و هر روز شاهدیم که شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل و تدارکات تلاش بیش‌تری برای استفاده از ناوگان سازگار با محیط زیست انجام می‌دهند. در همین راستا شرکت پستی United Parcel Service نیز از چنین استراتژی برای کاهش هزینه‌های تحویل بهره می‌برد.

شرکت خدمات تحویل UPS با همکاری تولیدکننده خودروی الکتریکی ارایوال (Arrival)، ناوگانی از ون‌های الکتریکی را در شهرهای بزرگ آزمایش می‌کند. UPS از سال ۲۰۱۶ با شرکت ارایوال همکاری می‌کند و هر دو طرف تعدادی از نمونه‌های اولیه خود را توسعه داده‌اند؛ اما در حال حاضر این خودروهای مفهومی در شرایط واقعی و برای تحویل بسته‌های روزانه در سیستم حمل‌ونقل فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

تا اواخر امسال در یک طرح آزمایشی، ۳۵ خودروی مدرن الکتریکی در خیابان‌های لندن و پاریس کار تحویل بسته‌های پستی را آغاز می‌کنند تا عملکرد آن‌ها در هنگام تحویل بسته‌های واقعی مورد امتحان قرار بگیرد.

ون‌هایی که شرکت سازنده آن‌ها را با نام «خودروهای کامپوزیت سبک‌وزن» می‌خواند، دارای شعاع حرکتی بیش از ۲۴۱ کیلومتر هستند که آن‌ها را برای شرکتی مانند UPS نسبت به دیگر گزینه‌های حمل‌ونقل مناسب‌تر و بهتر می‌کند. ارایوال می‌گوید این شرکت اولین خودروساز در اروپا است که ون‌ تجاری برای ارائه خدمات در سیستم حمل‌ونقل می‌سازد و توانسته است مشخصات مورد نظر UPS را در طراحی خودروی الکتریکی لحاظ کند.

دنیس سووردلف، مدیر عامل شرکت ارایوال، می‌گوید:

ما از همکاری با شرکت UPS برای طراحی و تولید وسایل نقلیه ارزان‌قیمت، ماژولار و کاملا الکتریکی هیجان‌زده هستیم. ما خوشحالیم که با همکاری در پروژه سیستم حمل‌ونقل و تحویل کالا می‌توانیم شهرهای شلوغ را به مناطقی آرام و تمیز تبدیل کنیم. طراحی منحصربه‌فرد پنجره جلو که به اطراف کشیده می‌شود، فضای بسیار گسترده‌ای در مقابل راننده قرار می‌دهد که نه‌تنها ایمنی راننده را افزایش خواهد داد؛ بلکه ایمنی دوچرخه‌سواران، موتورسواران و عابران پیاده را نیز بهبود می‌بخشد.

استفاده از خودروی الکتریکی برای شرکت پستی UPS کار جدیدی نیست. این شرکت از سال‌های ابتدایی دهه ۱۹۳۰ برخی از وسایل نقلیه خود را به‌طور مداوم جایگزین کرده است. ون‌های الکتریکی کامپوزیتی سبک‌وزن ارایوال به ناوگان کنونی UPS خواهند پیوست که سازگار با محیط زیست طراحی شده‌اند. در حال حاضر ناوگان سازگار با محیط زیست UPS شامل ۳۰۰ خودروی الکتریکی و نزدیک به ۷۰۰ مدل خودروی هیبریدی می‌شوند. UPS همچنین سفارش خرید ۱۲۵ کامیون برقی تسلا سمی را به خودروساز الکتریکی سیلیکون ولی داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید