تقابل مستقیم عربستان با حزب الله

    کد خبر :283112

آمریکا روز چهارشنبه تحریم های جدیدی را علیه گروه حزب الله لبنان به اجرا گذاشت. در فهرست تحریم شدگان جدید نام حسن نصرالله، دبیر کل این گروه و نعیم قاسم، معاون وی دیده می شود.

به گزارش برنا، در بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده نام چهار فرد دیگر در میان تحریم شدگان دیده می شود. حسین الخلیل، ابراهیم امین السید و هاشم صفی الدین دیگر مقامات حزب الله هستند که از سوی آمریکا تحریم شده اند.

همزمان با اعلام این تحریم ها عربستان سعودی و چند کشور دیگر منطقه نیز علیه ۱۰ تن از رهبران و فرماندهان حزب الله لبنان تحریم هایی وضع کردند. حسن نصرالله، نعیم قاسم، محمد یزبک، حسین خلیل، ابراهیم امین السید، طلال حمیه و علی یوسف شراره از جمله افرادی هستند که از سوی عربستان و متحدانش در فهرست حامیان تروریسم قرار گرفته اند و مورد تحریم قرار گرفته اند.

دشمنی عربستان با حزب الله بر کسی پوشیده نیست اما بن سلمان با تحریم مقامات حزب الله بالاخص سید حسن نصرالله رسما شمشیر کشید.

بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی کشورهایی هستند که به همراه عربستان رهبران ارشد گروه حزب الله لبنان را تحریم کرده اند. بنا به دستور مقامات این کشورها اموال و حساب های بانکی رهبران تحریم شده حزب الله توقیف می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید