مدیرکل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اعلام کرد

پارک گفتگو؛ میزبان برگزاری «جشن رمضان» شد/ آغاز ثبت‌نام حامیان ایتام

    کد خبر :282893

مدیرکل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از برگزاری جشن رمضان برای ثبت‌نام حامیان ایتام همزمان با آغاز ماه رمضان خبر داد.

ابوالقاسم رستگار در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان با بیان اینکه در برخی از استان‌ها از جمله تهران سلسله برنامه‌های حامی‌یابی ایتام برگزار می‌شود گفت: این برنامه در پایگاه پارک گفت‌وگو به مدت ۳۰ شب در کنار برگزاری برنامه‌های فرهنگی میزبان حامیان ایتام خواهد بود.

وی بااشاره به اینکه این برنامه هر روز بعد از زمان افطار آغاز شده و تا حدود ۱۱ شب به پایان می‌رسد، افزود: برنامه دیگر کمیته امداد امام خمینی “مفتاح الجنة” است که در آن از مسئولان عالی‌رتبه در استان برای دیدار با خانواده‌های نیازمند دعوت می‌شود. در این برنامه این مسئولان متناسب با مشکلات و نیازهای هر خانواده نسبت به رسیدگی به مسائل آنان مساعدت‌هایی را انجام می‌دهند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین برنامه کمیته امداد در ماه رمضان ثبت‌نام حامیان ایتام است، اظهار کرد: حامیان می‌توانند از طریق سایت Mohsenin.ir، در این طرح به شکل غیرحضوری ثبت‌نام کنند. این خیران همچنین می‌توانند برای ثبت‌نام حضوری نیز به پایگاه‌های کمیته امداد در هر شهرستان نیز مراجعه کنند.

به گفته وی سال گذشته ۲۴۰ هزار ثبت‌نام از حامیان برای تحت پوشش قرار دادن ایتام همزمان با ماه رمضان انجام شده است که ۱۷۱ هزار نفر از این تعداد از طریق برنامه ماه عسل با طرح محسنین آشنا شده‌ بودند.

رستگار با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزاری همایش خیرین و تجلیل از اقدامات آنهاست، تصریح کرد: در این همایش که عنوان آن “والی مهر” است از تعدادی از خیرین به شکل نمادین دعوت می‌شود تا لوح والی مهر را دریافت کنند. این لوح سه سال است که با این عنوان به خیران اهداء می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های ماه رمضان را “جشن آرزوها” عنوان کرد و افزود: در این جشن از حامیان و ایتامشان برای شرکت در یک جلسه مشترک دعوت می‌شوند و حامیان با انتخاب یک پاکت در بسته، به برآورده کردن آرزوهای ایتام کمک می‌کنند. هزینه برگزاری این مراسم نیز از سوی خود خیران پرداخت می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی کمیته امداد یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد را تامین یا کمک به اسکان و اطعام نیازمندان دانست و گفت: کمیته امداد این امکان را فراهم کرده است که این خیران هم به شکلی نقدی و هم به شکل غیرنقدی سفره افطاری را برای نیازمندان پهن کنند. کد دستوری *۸۸۷۷#، اپلیکیشن سکه و یا سایت کمیته امداد سه روشی هستند که این خیران می‌توانند از طریق آنها به شکل غیرحضوری نسبت به کمک به اسکان یا اطعام نیازمندان کمک کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید